Saltar al contingut principal

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Per titularitat del centre

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Total Catalunya. Curs 2008/2009
Alumnes. Per nivells
Centres Professors Elemental Mitjà Superior Total
Música (1) 204 4.722 45.407 2.511 942 48.860
Escoles de música 184 3.633 45.407 0 0 45.407
Centres grau mitjà 18 761 0 2.511 0 2.511
Centres grau superior 2 328 0 0 942 942
Dansa 61 396 10.220 239 58 10.517
Escoles de dansa 57 304 10.220 0 0 10.220
Centres de grau mitjà 3 58 0 239 0 239
Centres de grau superior 1 34 0 0 58 58
Art dramàtic 1 (2) 97 0 0 0 326
Arts plàstiques i disseny 28 780 0 811 4.371 5.182
Estudis superiors de disseny 8 0 (3) 0 0 951 951
Restauració i conservació 1 21 0 0 0 134
Idiomes (4) 42 693 0 0 0 48.716
Esports 17 358 956 541 98 1.595
Font: Departament d'Educació. Servei d'Estadística, Informació i Documentació.
Notes:
(1) Escoles de música, conservatoris i escoles superiors.
(2) Un centre amb dues seus: Terrassa i Barcelona.
(3) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.
(4) Escoles oficials d'idiomes. Inclou alumnes presencials, no presencials.
Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Sector públic Catalunya. Curs 2008/2009
Alumnes. Per nivells
Centres Professors Elemental Mitjà Superior Total
Música (1) 143 3.491 32.761 2.369 600 35.730
Escoles de música 127 2.555 32.761 0 0 32.761
Centres grau mitjà 15 701 0 2.369 0 2.369
Centres grau superior 1 235 0 0 600 600
Dansa 6 106 747 175 58 980
Escoles de dansa 4 34 747 0 0 747
Centres de grau mitjà 1 38 0 175 0 175
Centres de grau superior 1 34 0 0 58 58
Art dramàtic 1 (2) 97 0 0 0 326
Arts plàstiques i disseny 24 708 0 734 4.029 4.763
Estudis superiors de disseny 7 0 (3) 0 0 815 815
Restauració i conservació 1 21 0 0 0 134
Idiomes (4) 42 693 0 0 0 48.716
Esports 14 307 799 436 98 1.333
Font: Departament d'Educació. Servei d'Estadística, Informació i Documentació.
Notes:
(1) Escoles de música, conservatoris i escoles superiors.
(2) Un centre amb dues seus: Terrassa i Barcelona.
(3) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.
(4) Escoles oficials d'idiomes. Inclou alumnes presencials, no presencials.
Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Sector privat Catalunya. Curs 2008/2009
Alumnes. Per nivells
Centres Professors Elemental Mitjà Superior Total
Música (1) 61 1.231 12.646 142 342 13.130
Escoles de música 57 1.078 12.646 0 0 12.646
Centres grau mitjà 3 60 0 142 0 142
Centres grau superior 1 93 0 0 342 342
Dansa 55 290 9.473 64 0 9.537
Escoles de dansa 53 270 9.473 0 0 9.473
Centres de grau mitjà 2 20 0 64 0 64
Centres de grau superior 0 0 0 0 0 0
Art dramàtic 0 0 0 0 0 0
Arts plàstiques i disseny 4 72 0 77 342 419
Estudis superiors de disseny 1 0 (2) 0 0 136 136
Restauració i conservació 0 0 0 0 0 0
Idiomes (3) 0 0 0 0 0 0
Esports 3 51 157 105 0 262
Font: Departament d'Educació. Servei d'Estadística, Informació i Documentació.
Notes:
(1) Escoles de música, conservatoris i escoles superiors.
(2) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.
(3) Escoles oficials d'idiomes. Inclou alumnes presencials, no presencials i lliures.

Darrera actualització: 13 de maig de 2010.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Ensenyament de règim especial
Estudi no integrat en els nivells, etapes o cicles que constitueixen el règim general. Té estructura i nivells propis, i pot anar des dels ensenyaments elementals fins a estudis equivalents a diplomatura o llicenciatura. Es poden cursar simultàniament ensenyaments de règim general i de règim especial.

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades de centres i professors es donen, d'una banda, per al conjunt d'educació infantil i primària i, de l'altra, per a l'educació secundària, respectivament, ja que sovint, en tots dos casos, centres i professors són comuns en els diferents nivells que s'hi inclouen.

Els centres s'han comptabilitzat tantes vegades com ensenyaments imparteixen.

Les dades son provisionals.