Saltar al contingut principal

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Per titularitat del centre

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Total Catalunya. Curs 2009/2010
Alumnes. Per nivells
Centres Professors Elemental Mitjà Superior Total
Música 218 5.070 45.924 2.691 1.068 49.683
Escoles de música 196 3.849 45.924 0 0 45.924
Centres grau mitjà 19 841 0 2.691 0 2.691
Centres grau superior 3 380 0 0 1.068 1.068
Dansa 63 414 10.071 239 63 10.373
Escoles de dansa 59 326 10.071 0 0 10.071
Centres de grau mitjà 3 55 0 239 0 239
Centres de grau superior 1 33 0 0 63 63
Art dramàtic 1 97 0 0 314 314
Arts plàstiques i disseny 28 779 0 920 4.609 5.529
Estudis superiors de disseny 8 0 (1) 0 0 1.090 1.090
Restauració i conservació 1 21 0 0 136 136
Idiomes (2) 42 693 26.304 11.236 13.538 51.078
Esports 20 379 1.944 763 150 2.857
Font: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
(1) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.
(2) Escoles oficials d'idiomes. El nivell bàsic inclou alumnes presencials i no presencials.
Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Sector públic Catalunya. Curs 2009/2010
Alumnes. Per nivells
Centres Professors Elemental Mitjà Superior Total
Música 151 3.691 32.761 2.514 633 35.908
Escoles de música 134 2.679 32.761 0 0 32.761
Centres grau mitjà 16 761 0 2.514 0 2.514
Centres grau superior 1 251 0 0 633 633
Dansa 7 107 916 176 63 1.155
Escoles de dansa 5 36 916 0 0 916
Centres de grau mitjà 1 38 0 176 0 176
Centres de grau superior 1 33 0 0 63 63
Art dramàtic 1 97 0 0 314 314
Arts plàstiques i disseny 24 708 0 829 4.289 5.118
Estudis superiors de disseny 7 0 (1) 0 0 871 871
Restauració i conservació 1 21 0 0 136 136
Idiomes (2) 42 693 26.304 11.236 13.538 51.078
Esports 16 318 1.691 584 150 2.425
Font: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
(1) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.
(2) Escoles oficials d'idiomes. El nivell bàsic inclou alumnes presencials i no presencials.
Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Sector privat Catalunya. Curs 2009/2010
Alumnes. Per nivells
Centres Professors Elemental Mitjà Superior Total
Música 67 1.379 13.163 177 435 13.775
Escoles de música 62 1.170 13.163 0 0 13.163
Centres grau mitjà 3 80 0 177 0 177
Centres grau superior 2 129 0 0 435 435
Dansa 56 307 9.155 63 0 9.218
Escoles de dansa 54 290 9.155 0 0 9.155
Centres de grau mitjà 2 17 0 63 0 63
Centres de grau superior 0 0 0 0 0 0
Art dramàtic 0 0 0 0 0 0
Arts plàstiques i disseny 4 71 0 91 320 411
Estudis superiors de disseny 1 0 (1) 0 0 219 219
Restauració i conservació 0 0 0 0 0 0
Idiomes (2) 0 0 0 0 0 0
Esports 4 61 253 179 0 432
Font: Departament d'Educació. Servei d'Estadística, Informació i Documentació.
Notes:
(1) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.
(2) Escoles oficials d'idiomes. El nivell bàsic inclou alumnes presencials i no presencials.

Darrera actualització: 23 de novembre de 2010.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Ensenyament de règim especial
Estudi no integrat en els nivells, etapes o cicles que constitueixen el règim general. Té estructura i nivells propis, i pot anar des dels ensenyaments elementals fins a estudis equivalents a diplomatura o llicenciatura. Es poden cursar simultàniament ensenyaments de règim general i de règim especial.

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades de centres i professors es donen, d'una banda, per al conjunt d'educació infantil i primària i, de l'altra, per a l'educació secundària, respectivament, ja que sovint, en tots dos casos, centres i professors són comuns en els diferents nivells que s'hi inclouen.

Els centres s'han comptabilitzat tantes vegades com ensenyaments imparteixen.

Les dades son provisionals.