Saltar al contingut principal

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Per titularitat del centre

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Total Catalunya. Curs 2011/2012
Alumnes. Per nivells
Centres Professors Elemental Mitjà Superior Total
Música (1) 246 5.560 53.468 3.096 1.261 57.825
Escoles de música 222 4.231 53.468 0 0 53.468
Centres grau mitjà 21 890 0 3.096 0 3.096
Centres grau superior 3 439 0 0 1.261 1.261
Dansa 68 445 10.323 238 66 10.627
Escoles de dansa 64 335 10.323 0 0 10.323
Centres de grau mitjà 3 60 0 238 0 238
Centres de grau superior 1 50 0 0 66 66
Art dramàtic (2) 1 118 0 0 0 309
Arts plàstiques i disseny 29 847 0 951 4.851 5.802
Estudis superiors de disseny 9 0 (3) 0 0 0 1.306
Restauració i conservació 1 21 0 0 0 136
Idiomes (4) 43 670 0 0 0 53.157
Esports 25 432 1.777 890 204 2.871
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
(1) Escoles de música, conservatoris i escoles superiors.
(2) Un centre amb dues seus: Terrassa i Barcelona.
(3) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.
(4) Escoles oficials d'idiomes. Inclou alumnes presencials, no presencials.
Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Sector públic Catalunya. Curs 2011/2012
Alumnes. Per nivells
Centres Professors Elemental Mitjà Superior Total
Música (1) 175 4.029 40.492 2.862 656 44.010
Escoles de música 157 2.989 40.492 0 0 40.492
Centres grau mitjà 17 792 0 2.862 0 2.862
Centres grau superior 1 248 0 0 656 656
Dansa 11 155 1.366 185 66 1.617
Escoles de dansa 9 57 1.366 0 0 1.366
Centres de grau mitjà 1 48 0 185 0 185
Centres de grau superior 1 50 0 0 66 66
Art dramàtic (2) 1 118 0 0 309 309
Arts plàstiques i disseny 24 717 0 876 4.593 5.469
Estudis superiors de disseny 7 0 (3) 0 0 933 933
Restauració i conservació 1 21 0 0 136 136
Idiomes (4) 43 670 0 0 0 56.822
Esports 20 347 1.527 735 148 2.410
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
(1) Escoles de música, conservatoris i escoles superiors.
(2) Un centre amb dues seus: Terrassa i Barcelona.
(3) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.
(4) Escoles oficials d'idiomes. Inclou alumnes presencials, no presencials.
Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Sector privat Catalunya. Curs 2011/2012
Alumnes. Per nivells
Centres Professors Elemental Mitjà Superior Total
Música (1) 71 1.531 12.976 234 605 13.815
Escoles de música 65 1.242 12.976 0 0 12.976
Centres grau mitjà 4 98 0 234 0 234
Centres grau superior 2 191 0 0 605 605
Dansa 57 290 8.957 53 0 9.010
Escoles de dansa 55 278 8.957 0 0 8.957
Centres de grau mitjà 2 12 0 53 0 53
Centres de grau superior 0 0 0 0 0 0
Art dramàtic 0 0 0 0 0 0
Arts plàstiques i disseny 5 130 0 75 258 333
Estudis superiors de disseny 2 0 (2) 0 0 373 373
Restauració i conservació 0 0 0 0 0 0
Idiomes 0 0 0 0 0 0
Esports 5 85 250 155 56 461
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
(1) Escoles de música, conservatoris i escoles superiors.
(2) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.

Darrera actualització: 18 de març de 2013.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Ensenyament de règim especial
Estudi no integrat en els nivells, etapes o cicles que constitueixen el règim general. Té estructura i nivells propis, i pot anar des dels ensenyaments elementals fins a estudis equivalents a diplomatura o llicenciatura. Es poden cursar simultàniament ensenyaments de règim general i de règim especial.

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades de centres i professors es donen, d'una banda, per al conjunt d'educació infantil i primària i, de l'altra, per a l'educació secundària, respectivament, ja que sovint, en tots dos casos, centres i professors són comuns en els diferents nivells que s'hi inclouen.

Els centres s'han comptabilitzat tantes vegades com ensenyaments imparteixen.

Les dades son provisionals.