Saltar al contingut principal

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Per titularitat del centre

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Total Catalunya. Curs 2013/2014
Alumnes. Per nivells
Centres Professors Elemental Mitjà Superior Total
Música (1) 255 5.383 54.008 3.385 1.332 58.725
Escoles de música 230 4.041 54.008 0 0 54.008
Centres grau mitjà 22 911 0 3.385 0 3.385
Centres grau superior 3 431 0 0 1.332 1.332
Dansa 66 422 9.161 254 95 9.510
Escoles de dansa 62 331 9.161 0 0 9.161
Centres de grau mitjà 3 48 0 254 0 254
Centres de grau superior 1 43 0 0 95 95
Art dramàtic 2 (2) 148 0 0 0 356
Arts plàstiques i disseny 28 746 0 959 4.606 5.565
Estudis superiors de disseny 9 0 (3) 0 0 0 1.293
Restauració i conservació 1 21 0 0 0 144
Idiomes (4) 46 670 0 0 0 53.135
Esports 30 642 0 3.194 247 3.441
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
(1) Escoles de música, conservatoris i escoles superiors.
(2) Un centre amb dues seus: Terrassa i Barcelona.
(3) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.
(4) Escoles oficials d'idiomes. Inclou alumnes presencials, no presencials.
Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Sector públic Catalunya. Curs 2013/2014
Alumnes. Per nivells
Centres Professors Elemental Mitjà Superior Total
Música (1) 180 3.619 41.046 3.112 0 44.158
Escoles de música 162 2.807 41.046 0 0 41.046
Centres grau mitjà 18 812 0 3.112 0 3.112
Centres grau superior 0 0 0 0 0 0
Dansa 12 147 1.484 211 95 1.790
Escoles de dansa 10 65 1.484 0 0 1.484
Centres de grau mitjà 1 39 0 211 0 211
Centres de grau superior 1 43 0 0 95 95
Art dramàtic 1 118 0 0 0 0
Arts plàstiques i disseny 24 690 0 914 4.360 5.274
Estudis superiors de disseny 7 0 (3) 0 0 0 805
Restauració i conservació 1 21 0 0 0 144
Idiomes (4) 46 670 0 0 0 53.135
Esports 23 539 0 2.607 230 2.837
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
(1) Escoles de música, conservatoris i escoles superiors.
(3) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.
(4) Escoles oficials d'idiomes. Inclou alumnes presencials, no presencials.
Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Sector privat Catalunya. Curs 2013/2014
Alumnes. Per nivells
Centres Professors Elemental Mitjà Superior Total
Música (1) 75 1.764 12.962 273 1.332 14.567
Escoles de música 68 1.234 12.962 0 0 12.962
Centres grau mitjà 4 99 0 273 0 273
Centres grau superior 3 431 0 0 1.332 1.332
Dansa 54 275 7.677 43 0 7.720
Escoles de dansa 52 266 7.677 0 0 7.677
Centres de grau mitjà 2 9 0 43 0 43
Centres de grau superior 0 0 0 0 0 0
Art dramàtic 1 30 0 0 0 64
Arts plàstiques i disseny 4 56 0 45 246 291
Estudis superiors de disseny 2 0 (2) 0 0 0 488
Restauració i conservació 0 0 0 0 0 0
Idiomes 0 0 0 0 0 0
Esports 7 103 0 587 17 604
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
(1) Escoles de música, conservatoris i escoles superiors.
(2) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.

Darrera actualització: 24 de juliol de 2015.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Ensenyament de règim especial
Estudi no integrat en els nivells, etapes o cicles que constitueixen el règim general. Té estructura i nivells propis, i pot anar des dels ensenyaments elementals fins a estudis equivalents a diplomatura o llicenciatura. Es poden cursar simultàniament ensenyaments de règim general i de règim especial.

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades de centres i professors es donen, d'una banda, per al conjunt d'educació infantil i primària i, de l'altra, per a l'educació secundària, respectivament, ja que sovint, en tots dos casos, centres i professors són comuns en els diferents nivells que s'hi inclouen.

Els centres s'han comptabilitzat tantes vegades com ensenyaments imparteixen.

Les dades son provisionals.