Saltar al contingut principal

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Per titularitat del centre

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Total Catalunya. Curs 2014/2015
Centres Professors Alumnes
Música (1) 265 5.698 62.485
Escoles de música 240 4.319 57.552
Centres grau mitjà 22 943 3.582
Centres grau superior 3 436 1.351
Dansa 66 418 9.807
Escoles de dansa 62 327 9.432
Centres de grau mitjà 3 48 272
Centres de grau superior 1 43 103
Art dramàtic 2 (2) 171 395
Arts plàstiques i disseny 27 780 5.339
Estudis superiors de disseny 9 0 (3) 1.452
Restauració i conservació 1 21 147
Idiomes (4) 47 757 51.528
Esports 37 632 3.157
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
(1) Escoles de música, conservatoris i escoles superiors.
(2) Un centre amb dues seus: Terrassa i Barcelona.
(3) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.
(4) Escoles oficials d'idiomes. Inclou alumnes presencials, no presencials.
Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Sector públic Catalunya. Curs 2014/2015
Centres Professors Alumnes
Música (1) 184 3.730 45.791
Escoles de música 166 2.908 42.522
Centres grau mitjà 18 822 3.269
Centres grau superior 0 0 0
Dansa 12 151 1.895
Escoles de dansa 10 69 1.565
Centres de grau mitjà 1 39 227
Centres de grau superior 1 43 103
Art dramàtic 1 118 305
Arts plàstiques i disseny 23 720 5.049
Estudis superiors de disseny 7 0 (3) 885
Restauració i conservació 1 21 147
Idiomes (4) 47 757 51.528
Esports 24 492 2.442
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
(1) Escoles de música, conservatoris i escoles superiors.
(3) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.
(4) Escoles oficials d'idiomes. Inclou alumnes presencials, no presencials.
Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Sector privat Catalunya. Curs 2014/2015
Centres Professors Alumnes
Música (1) 81 1.968 16.694
Escoles de música 74 1.411 15.030
Centres grau mitjà 4 121 313
Centres grau superior 3 436 1.351
Dansa 54 267 7.912
Escoles de dansa 52 258 7.867
Centres de grau mitjà 2 9 45
Centres de grau superior 0 0 0
Art dramàtic 1 53 90
Arts plàstiques i disseny 4 60 290
Estudis superiors de disseny 2 0 (2) 567
Restauració i conservació 0 0 0
Idiomes 0 0 0
Esports 13 140 715
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
(1) Escoles de música, conservatoris i escoles superiors.
(2) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.

Darrera actualització: 22 de maig de 2019.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Ensenyament de règim especial
Estudi no integrat en els nivells, etapes o cicles que constitueixen el règim general. Té estructura i nivells propis, i pot anar des dels ensenyaments elementals fins a estudis equivalents a diplomatura o llicenciatura. Es poden cursar simultàniament ensenyaments de règim general i de règim especial.

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades de centres i professors es donen, d'una banda, per al conjunt d'educació infantil i primària i, de l'altra, per a l'educació secundària, respectivament, ja que sovint, en tots dos casos, centres i professors són comuns en els diferents nivells que s'hi inclouen.

Els centres s'han comptabilitzat tantes vegades com ensenyaments imparteixen.

Les dades son provisionals.