Saltar al contingut principal

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Per titularitat del centre

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Total Catalunya. Curs 2016/2017
Centres Professors Alumnes
Música (1) 274 6.067 66.698
Nivell elemental 243 4.538 61.524
Nivell mitjà 27 1.056 3.742
Nivell superior 4 473 1.432
Dansa 67 472 10.643
Nivell elemental 63 365 10.241
Nivell mitjà 3 56 300
Nivell superior 1 51 102
Art dramàtic (2) 2 192 441
Arts plàstiques i disseny 54 1.130 4.805
Estudis superiors de disseny (3) 9 0 1.549
Restauració i conservació 1 24 145
Idiomes (4) 46 631 52.192
Esports 44 706 3.367
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
(1) Escoles de música, conservatoris i escoles superiors.
(2) Un centre amb dues seus: Terrassa i Barcelona.
(3) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.
(4) Escoles oficials d'idiomes. Inclou alumnes presencials, no presencials.
Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Sector públic Catalunya. Curs 2016/2017
Centres Professors Alumnes
Música (1) 188 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 48.867
Nivell elemental 169 3.031 45.552
Nivell mitjà 19 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 3.315
Nivell superior 0 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 0
Dansa 13 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 1.931
Nivell elemental 10 64 1.578
Nivell mitjà 2 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 251
Nivell superior 1 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 102
Art dramàtic (2) 1 128 302
Arts plàstiques i disseny 42 779 4.375
Estudis superiors de disseny (3) 7 0 825
Restauració i conservació 1 24 145
Idiomes (4) 46 631 52.192
Esports 23 488 2.244
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
(1) Escoles de música, conservatoris i escoles superiors.
(2) Un centre amb dues seus: Terrassa i Barcelona.
(3) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.
(4) Escoles oficials d'idiomes. Inclou alumnes presencials, no presencials.
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible.
Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Sector privat Catalunya. Curs 2016/2017
Centres Professors Alumnes
Música (1) 86 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 17.831
Nivell elemental 74 1.507 15.972
Nivell mitjà 8 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 427
Nivell superior 4 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 1.432
Dansa 54 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 8.712
Nivell elemental 53 301 8.663
Nivell mitjà 1 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 49
Nivell superior 0 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 0
Art dramàtic 1 64 139
Arts plàstiques i disseny 12 351 430
Estudis superiors de disseny (2) 2 0 724
Restauració i conservació 0 0 0
Idiomes 0 0 0
Esports 21 218 1.123
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
(1) Escoles de música, conservatoris i escoles superiors.
(2) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible.

Darrera actualització: 23 de maig de 2019.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Ensenyament de règim especial
Estudi no integrat en els nivells, etapes o cicles que constitueixen el règim general. Té estructura i nivells propis, i pot anar des dels ensenyaments elementals fins a estudis equivalents a diplomatura o llicenciatura. Es poden cursar simultàniament ensenyaments de règim general i de règim especial.

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades de centres i professors es donen, d'una banda, per al conjunt d'educació infantil i primària i, de l'altra, per a l'educació secundària, respectivament, ja que sovint, en tots dos casos, centres i professors són comuns en els diferents nivells que s'hi inclouen.

Els centres s'han comptabilitzat tantes vegades com ensenyaments imparteixen.

Les dades son provisionals.