Saltar al contingut principal

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Per titularitat del centre

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Total Catalunya. Curs 2021/2022
Centres Professors Alumnes
Música (1) 239 5.446 63.358
Nivell elemental 233 3.811 58.421
Nivell mitjà .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 1.087 3.188
Nivell superior 6 548 1.749
Dansa 58 434 7.650
Nivell elemental 55 296 7.170
Nivell mitjà 2 88 362
Nivell superior 1 50 118
Art dramàtic (2) 2 211 483
Arts plàstiques i disseny 32 1.023 5.278
Estudis superiors de disseny (3) 3 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 1.599
Restauració i conservació 1 26 144
Idiomes (4) 45 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
Esports 44 553 3.568
Font: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
(1) Escoles de música, conservatoris i escoles superiors.
(2) Un centre amb dues seus: Terrassa i Barcelona.
(3) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.
(4) Escoles oficials d'idiomes. Inclou alumnes presencials, no presencials.
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible.
Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Sector públic Catalunya. Curs 2021/2022
Centres Professors Alumnes
Música (1) 159 3.408 47.081
Nivell elemental 159 2.583 44.390
Nivell mitjà .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 825 2.691
Nivell superior 0 0 0
Dansa 11 200 1.903
Nivell elemental 8 62 1.423
Nivell mitjà 2 88 362
Nivell superior 1 50 118
Art dramàtic (2) 1 136 303
Arts plàstiques i disseny 26 669 4.959
Estudis superiors de disseny (3) 1 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 847
Restauració i conservació 1 26 144
Idiomes (4) 45 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
Esports 24 455 2.354
Font: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
(1) Escoles de música, conservatoris i escoles superiors.
(2) Un centre amb dues seus: Terrassa i Barcelona.
(3) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.
(4) Escoles oficials d'idiomes. Inclou alumnes presencials, no presencials.
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible.
Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Sector privat Catalunya. Curs 2021/2022
Centres Professors Alumnes
Música (1) 80 2.038 16.277
Nivell elemental 74 1.228 14.031
Nivell mitjà .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 262 497
Nivell superior 6 548 1.749
Dansa 47 234 5.747
Nivell elemental 47 234 5.747
Nivell mitjà 0 0 0
Nivell superior 0 0 0
Art dramàtic 1 75 180
Arts plàstiques i disseny 6 354 319
Estudis superiors de disseny (2) 2 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 752
Restauració i conservació 0 0 0
Idiomes 0 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
Esports 20 98 1.214
Font: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
(1) Escoles de música, conservatoris i escoles superiors.
(2) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible.

Darrera actualització: 3 d'abril de 2024.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Ensenyament de règim especial
Estudi no integrat en els nivells, etapes o cicles que constitueixen el règim general. Té estructura i nivells propis, i pot anar des dels ensenyaments elementals fins a estudis equivalents a diplomatura o llicenciatura. Es poden cursar simultàniament ensenyaments de règim general i de règim especial.

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades de centres i professors es donen, d'una banda, per al conjunt d'educació infantil i primària i, de l'altra, per a l'educació secundària, respectivament, ja que sovint, en tots dos casos, centres i professors són comuns en els diferents nivells que s'hi inclouen.

Els centres s'han comptabilitzat tantes vegades com ensenyaments imparteixen.

Les dades son provisionals.