Saltar al contingut principal

Alumnes estrangers. Per lloc de procedència. Comarques i Aran

Alumnes estrangers. Per lloc de procedència. Comarques, àmbits i províncies Curs 2003/2004
Unió Europea Resta Europa Magrib Resta Àfrica Amèrica del Nord Amèrica Central i del Sud Àsia i Oceania Total
Alt Camp 15 42 143 3 0 86 1 290
Alt Empordà 490 216 1.022 104 10 611 37 2.490
Alt Penedès 38 52 484 3 4 303 18 902
Alt Urgell 74 152 21 2 0 70 7 326
Alta Ribagorça 2 4 1 0 0 16 0 23
Anoia 35 121 292 7 2 306 20 783
Bages 39 126 589 29 2 404 28 1.217
Baix Camp 204 258 801 28 8 609 50 1.958
Baix Ebre 136 227 237 10 0 253 16 879
Baix Empordà 281 151 1.241 106 4 390 35 2.208
Baix Llobregat 351 452 2.100 44 29 3.600 194 6.770
Baix Penedès 71 90 592 3 6 305 14 1.081
Barcelonès 1.019 1.688 3.000 409 171 17.385 3.093 26.765
Berguedà 9 48 115 1 0 172 5 350
Cerdanya 14 25 13 5 1 117 1 176
Conca de Barberà 3 32 66 0 0 55 1 157
Garraf 249 143 313 17 16 563 45 1.346
Garrigues 2 63 42 8 1 15 2 133
Garrotxa 41 25 148 256 5 129 106 710
Gironès 164 203 904 538 11 595 67 2.482
Maresme 268 216 1.642 447 19 1.336 148 4.076
Montsià 42 357 162 2 1 297 17 878
Noguera 9 117 126 14 0 110 6 382
Osona 28 100 1.564 39 1 365 23 2.120
Pallars Jussà 8 19 5 11 0 38 0 81
Pallars Sobirà 12 5 1 0 0 37 0 55
Pla d'Urgell 5 80 150 18 0 83 21 357
Pla de l'Estany 7 31 96 229 4 77 13 457
Priorat 2 15 36 0 0 15 0 68
Ribera d'Ebre 42 47 46 0 0 48 1 184
Ripollès 3 1 54 0 0 43 3 104
Segarra 9 116 98 33 0 57 2 315
Segrià 36 322 351 192 2 567 33 1.503
Selva 261 334 430 250 8 576 76 1.935
Solsonès 4 17 93 4 0 41 2 161
Tarragonès 249 290 532 52 18 934 71 2.146
Terra Alta 15 40 4 0 0 6 0 65
Urgell 4 76 217 32 0 68 3 400
Val d'Aran 6 11 14 0 0 31 1 63
Vallès Occidental 318 403 1.917 160 55 4.044 245 7.142
Vallès Oriental 156 241 1.037 258 15 1.628 88 3.423
Catalunya 4.721 6.956 20.699 3.314 393 36.385 4.493 76.961
Metropolità 2.399 3.195 10.493 1.338 309 28.859 3.831 50.424
Comarques Gironines 1.247 961 3.895 1.483 42 2.421 337 10.386
Camp de Tarragona 544 727 2.170 86 32 2.004 137 5.700
Terres de l'Ebre 235 671 449 12 1 604 34 2.006
Ponent 65 774 984 297 3 900 67 3.090
Comarques Centrals 115 412 2.653 80 5 1.288 78 4.631
Alt Pirineu i Aran 116 216 55 18 1 309 9 724
Barcelona 2.508 3.590 13.051 1.414 314 30.102 3.907 54.886
Girona 1.260 982 3.908 1.488 43 2.540 338 10.559
Lleida 174 986 1.121 314 3 1.135 77 3.810
Tarragona 779 1.398 2.619 98 33 2.608 171 7.706
Font: Departament d'Educació. Servei d'Estadística i Documentació.

Darrera actualització: 18 de juny de 2009.

Nota metodològica

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades de centres i professors es donen, d'una banda, per al conjunt d'educació infantil i primària i, de l'altra, per a l'educació secundària, respectivament, ja que sovint, en tots dos casos, centres i professors són comuns en els diferents nivells que s'hi inclouen.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Els centres que imparteixen ensenyaments de règim especial de música, arts aplicades i disseny, dansa, idiomes, art dramàtic i restauració i conservació de béns culturals, també estan en procés d'adaptació als nous dissenys curriculars regulats pel desplegament de la LOGSE.

Les xifres corresponents a la formació d'adults es refereixen als alumnes dels centres i aules públics dependents del Departament d'Ensenyament.

Les dades són provisionals.