Saltar al contingut principal

Alumnes estrangers. Per lloc de procedència. Comarques i Aran

Alumnes estrangers. Per lloc de procedència. Comarques i Aran Curs 2017/2018
Unió Europea Resta Europa Magrib Resta Àfrica Amèrica del Nord Amèrica Central i del Sud Àsia i Oceania Total
Alt Camp 202 63 629 37 1 91 30 1.053
Alt Empordà 966 170 2.630 291 3 883 157 5.100
Alt Penedès 226 104 1.599 76 11 330 164 2.510
Alt Urgell 150 201 60 13 1 117 17 559
Alta Ribagorça 24 12 24 0 0 9 2 71
Anoia 231 74 1.012 99 1 199 118 1.734
Aran 117 8 30 1 2 65 4 227
Bages 538 183 1.918 250 5 418 251 3.563
Baix Camp 1.249 237 3.063 153 12 792 292 5.798
Baix Ebre 627 120 975 42 5 194 224 2.187
Baix Empordà 692 264 2.219 207 7 515 125 4.029
Baix Llobregat 2.000 598 4.181 439 54 3.017 1.605 11.894
Baix Penedès 470 98 1.390 14 6 297 131 2.406
Barcelonès 6.492 3.352 6.449 1.394 383 17.297 15.404 50.771
Berguedà 146 23 263 13 5 117 32 599
Cerdanya 73 37 31 16 1 154 12 324
Conca de Barberà 127 32 193 26 0 21 27 426
Garraf 833 96 692 39 22 510 164 2.356
Garrigues 193 5 153 29 0 12 9 401
Garrotxa 241 93 230 184 3 195 404 1.350
Gironès 1.080 384 2.378 1.345 37 1.951 556 7.731
Maresme 1.091 393 3.628 1.017 42 1.330 936 8.437
Moianès 24 8 21 43 0 28 23 147
Montsià 968 136 547 18 1 169 122 1.961
Noguera 387 35 390 144 0 68 19 1.043
Osona 507 98 2.197 804 6 398 535 4.545
Pallars Jussà 98 17 114 18 0 61 13 321
Pallars Sobirà 47 0 11 1 0 25 2 86
Pla d'Urgell 510 35 517 153 0 69 35 1.319
Pla de l'Estany 157 23 389 263 1 120 66 1.019
Priorat 59 12 91 0 0 8 3 173
Ribera d'Ebre 221 30 262 1 1 28 23 566
Ripollès 47 11 202 3 0 83 22 368
Segarra 407 263 226 221 2 70 26 1.215
Segrià 1.822 240 2.204 882 9 684 333 6.174
Selva 1.167 477 1.270 456 12 684 645 4.711
Solsonès 92 14 135 4 0 18 5 268
Tarragonès 1.418 475 3.090 445 21 1.079 672 7.200
Terra Alta 172 1 15 0 3 11 23 225
Urgell 383 115 601 118 0 82 37 1.336
Vallès Occidental 2.014 615 6.925 1.279 105 4.470 1.684 17.092
Vallès Oriental 689 276 2.088 916 24 1.287 518 5.798
Catalunya 28.957 9.428 55.042 11.454 786 37.956 25.470 170.141
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Nota: El total de Catalunya inclou els alumnes estrangers matriculats a educació especial.

Darrera actualització: 13 de març de 2020.

Nota metodològica

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades de centres i professors es donen, d'una banda, per al conjunt d'educació infantil i primària i, de l'altra, per a l'educació secundària, respectivament, ja que sovint, en tots dos casos, centres i professors són comuns en els diferents nivells que s'hi inclouen.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Els centres que imparteixen ensenyaments de règim especial de música, arts aplicades i disseny, dansa, idiomes, art dramàtic i restauració i conservació de béns culturals, també estan en procés d'adaptació als nous dissenys curriculars regulats pel desplegament de la LOGSE.

Les xifres corresponents a la formació d'adults es refereixen als alumnes dels centres i aules públics dependents del Departament d'Ensenyament.

Les dades són provisionals.