Saltar al contingut principal

Bombers de la Generalitat. Efectius. Comarques i Aran

Bombers de la Generalitat. Efectius. Comarques i àmbits 2014
Funcionaris Voluntaris Total
Alt Camp 25 50 75
Alt Empordà 93 66 159
Alt Penedès 37 41 78
Alt Urgell 45 98 143
Alta Ribagorça 0 29 29
Anoia 54 65 119
Bages 104 61 165
Baix Camp 138 58 196
Baix Ebre 64 4 68
Baix Empordà 116 9 125
Baix Llobregat 199 130 329
Baix Penedès 36 26 62
Barcelonès 124 25 149
Berguedà 48 37 85
Cerdanya 0 77 77
Conca de Barberà 22 41 63
Garraf 33 32 65
Garrigues 0 52 52
Garrotxa 38 6 44
Gironès 91 34 125
Maresme 80 94 174
Montsià 43 7 50
Noguera 35 95 130
Osona 79 1 80
Pallars Jussà 33 79 112
Pallars Sobirà 25 98 123
Pla d'Urgell 25 2 27
Pla de l'Estany 22 1 23
Priorat 21 37 58
Ribera d'Ebre 51 37 88
Ripollès 19 33 52
Segarra 23 60 83
Segrià 106 103 209
Selva 106 64 170
Solsonès 21 38 59
Tarragonès 62 19 81
Terra Alta 19 41 60
Urgell 25 38 63
Val d'Aran 0 105 105
Vallès Occidental 268 272 540
Vallès Oriental 114 110 224
Catalunya 2.444 2.275 4.719
Metropolità 785 631 1.416
Comarques Gironines 485 213 698
Camp de Tarragona 268 205 473
Terres de l'Ebre 177 89 266
Ponent 214 350 564
Comarques Centrals 274 137 411
Alt Pirineu i Aran 103 486 589
Penedès 138 164 302
Font: Departament d'Interior.
Nota: A partir del març del 2014 vuit municipis de l'Anoia canvien d'adscripció i passen de l'àmbit Penedès a les Comarques Centrals.

Darrera actualització: 22 de maig de 2015.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Bomber professional
Persona que forma part del cos professional de serveis de prevenció i extinció d'incendis i de salvaments. A més, dóna suport sanitari en emergències i inspecciona i dirigeix unitats operatives i logístiques.
Bomber voluntari
Són bombers voluntaris les persones que, per la seva vocació beneficosocial, presten serveis d'una manera altruista dins l'estructura de qualsevol dels serveis de prevenció i extinció d'incendis i salvaments a Catalunya. No tenen la consideració de funcionaris ni de personal laboral i es regeixen pel corresponent reglament.
Els bombers voluntaris de la Generalitat depenen de l'organització i de la supervisió del Departament d'Interior, sota el comandament superior del conseller, i tenen una estructura i una organització jerarquitzada.
La formació, el perfeccionament i la capacitació dels bombers voluntaris correspon a l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya

Aspectes metodològics

El Cos de Bombers de la Generalitat depèn de la Direcció General de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments.

L'organització del Cos de Bombers de la Generalitat de Catalunya s'estructura en òrgans centrals i en òrgans territorials.

El personal professional dels serveis de prevenció i extinció d'incendis i de salvaments de la Generalitat té la condició de funcionari i integra el Cos de Bombers de la Generalitat.

El Cos de Bombers de la Generalitat s'estructura en una línia jeràrquica segons les escales i categories següents:

  • Escala superior, que comprèn la categoria d'inspector.

  • Escala executiva, que comprèn la categoria de sots-inspector.

  • Escala tècnica, que comprèn les categories d'oficial, de sergent, de caporal i de bomber de primera.

  • Escala bàsica, que comprèn la categoria de bomber.

Bombers de Barcelona és l'organització que integrada dins l'Ajuntament de Barcelona, treballa per millorar les condicions de seguretat de les persones que conviuen a la nostra ciutat.

Les seves funcions queden resumides en els punts següents:

  • Exercir la prevenció mitjançant la inspecció i la investigació, i elaborar estudis i informes que permetin evitar riscos; tot això d'acord amb les ordenances i altres disposicions vigents aplicables.

  • Realitzar les tasques pròpies del Servei de Protecció Civil Municipal, elaborant i implantant els diferents plans d'emergència municipals. D'altra banda l'SPEIS realitza les funcions de direcció tècnica d'aquests plans.

  • Atendre el salvament de persones i béns en cas d'incendi i, en general, de qualsevol sinistre.

  • Informar i divulgar els coneixements i les situacions que evitin qualsevol tipus de sinistre o risc.

  • Portar a terme les assistències tècniques i operatives pròpies de les diferents especialitzacions del Servei que li siguin encomanades o sol·licitades, d'acord amb les directrius sorgides de l'Alcaldia a aquest efecte.

La informació no disponible es representa mitjançant el símbol ":". Quan el valor és inferior al de la unitat mínima que permet estimar l'operació estadística, o afecta el secret estadístic, el símbol utilitzat és "..".