Saltar al contingut principal

Llocs de treball vacants. Per agrupacions d'activitat econòmica

Llocs de treball vacants. Per agrupacions d'activitat econòmica Catalunya. 1r trimestre del 2025
Valor Variació trimestral % Variació interanual %
Alimentació, tèxtil, fusta, paper i arts gràfiques 1.188 43,7 80,3
Química i cautxú 593 28,1 -21,9
Metal·lúrgia, maquinària, material elèctric i de transport 1.224 60,2 32,5
Resta de la indústria 217 76,4 -25,7
Construcció 1.691 50,2 13,6
Comerç 4.708 -11,7 39,6
Transport, emmagatzematge i hostaleria 4.461 32,4 147,7
Informació i comunicacions 2.472 25,0 -9,3
Activitats financeres, d'assegurances, immobiliàries, professionals i tècniques 2.862 23,8 -9,7
Activitats administratives i serveis auxiliars 3.208 -0,7 22,3
Administració pública 5.932 5,4 11,6
Educació, sanitat i serveis socials 2.430 -8,6 -45,1
Activitats culturals i esportives, i altres serveis 958 9,4 87,5
Total 31.945 11,3 13,8
Unitats: Nombre.
Font: Idescat, a partir de l'Enquesta trimestral de cost laboral de l'INE.

Darrera actualització: 16 de desembre de 2025. Propera actualització: 16 de desembre de 2025 Calendari

Nota metodològica

L'Enquesta trimestral de cost laboral (ETCL) és una operació estadística contínua de periodicitat trimestral realitzada per l'INE. A partir del tercer trimestre del 2013, l'ETCL inclou un nou apartat per elaborar l'Estadística de vacants (EV), de realització obligatòria atès que està regulada pel Reglament 453/2008 del Parlament Europeu i del Consell. Fins al quart trimestre del 2012, l'EV s'obtenia a partir de l'Enquesta de conjuntura laboral (elaborada pel Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social).

S'entén per vacant o oferta de feina el lloc de treball que, o bé ha estat creat recentment, o no està ocupat, o està a punt de quedar lliure, i per al qual l'empresari pren mesures actives amb l'objectiu de trobar una persona idònia externa a l'empresa per ocupar-lo.

Les vacants de feina reflecteixen, en part, la demanda insatisfeta de mà d'obra, així com els possibles desajustos entre la capacitat i la disponibilitat de les persones desocupades i els treballadors que busquen els ocupadors.

L'àmbit poblacional objecte d'estudi de l'ETCL està format per tots els comptes de cotització inclosos en el Règim general de la Seguretat Social i el Règim especial de la mineria del carbó, independentment de la seva grandària. L'ETCL considera tots els treballadors que hagin cotitzat almenys un dia durant el mes de referència i investiga els comptes de cotització en què la seva activitat es troba dins dels tres grans sectors econòmics: indústria, construcció i serveis, en concret aquells compresos entre les seccions de la C a la K i de la M a la O de la Classificació catalana d'activitats econòmiques 1993 Revisió 1 (CCAE-93 Rev.1). Així doncs, s'exclouen de l'operació l'agricultura, la pesca, l'Administració pública, defensa i Seguretat Social obligatòria, les llars que ocupen servei domèstic i els organismes extraterritorials.

Les taules referides al nombre de llocs de treball vacants poden presentar problemes d'arrodoniment en les dades, ja que les unitats o llocs de treball s'han de presentar en nombres enters per a la seva interpretació correcta una vegada s'han aplicat els factors d'elevació.

Podeu obtenir més informació d'aquesta estadística consultant la metodologia.