Saltar al contingut principal

Índex de papallones de prats

Índex de papallones de prats (Índex 2000=100) 2025
Catalunya Espanya Unió Europea-27
Estimació suavitzada 35,38 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
Estimació sense suavitzar 41,47 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
Unitats: Índex base 2000 = 100.
Font Catalunya: Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica. Font Espanya i Unió Europea: Eurostat.
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible.
Indicador ODS Indicador 15.61 dels Objectius de desenvolupament sostenible de la UE
Índex de papallones de prats (Índex 1994=100) 2025
Catalunya Espanya Unió Europea-27
Estimació suavitzada 36,40 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
Estimació sense suavitzar 42,50 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
Unitats: Índex (base 1994=100).
Font Catalunya: Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica. Font Espanya i Unió Europea: Eurostat.
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible.
Indicador ODS Indicador 15.61 dels Objectius de desenvolupament sostenible de la UE

Darrera actualització: 22 d'octubre de 2026.

DIA

Aquesta estadística disposa d'una secció específica amb tota la informació disponible: Estadística sobre declaracions d'impacte ambiental (DIA).

Nota metodològica

L'indicador mesura les tendències poblacionals de 17 espècies de papallones i es presenta com a índex 2000=100 amb valors suavitzats.

L'indicador europeu es basa en dades de 17 estats membres de la UE (Àustria, Bèlgica, República Txeca, Estònia, Finlàndia, França, Alemanya, Hongria, Irlanda, Letònia, Lituània, Luxemburg, Països Baixos, Romania, Eslovènia, Espanya i Suècia), però amb un nombre limitat de sèries temporals llargues disponibles. Els organismes proveïdors de les dades són l'Agència Europea de Medi Ambient i Conservació de les papallones a Europa (BCE), en el marc del projecte Avaluació de papallones a Europa (ABLE). La base de dades d'on provenen les dades és l'Esquema europeu de control de les papallones (BMS).

Pel que fa a l'indicador de Catalunya, les dades mesuren les poblacions de 24 espècies, i la base de dades d'on provenen les dades és el programa de seguiment de papallones diürnes de Catalunya (CBMS).