ECF 057-2025 Tècnic/a superior, A1-23
El Departament d'Economia i Finances ha de cobrir un lloc de tècnic/a superior, nivell A1-23, vacant, a la Subdirecció General de Producció i Coordinació de l'Institut d'Estadística de Catalunya.
Referència: ECF/057/2025
Descripció del lloc
Denominació: Tècnic/a superior
Grup i nivell: A1-23
Codi lloc: 0093511
Jornada: Normal
Horari: Normal
Unitat: Institut d'Estadística de Catalunya
Centre de treball: Via Laietana, 58
Localitat: Barcelona
Requisits
Fase I: Prioritàriament, una persona funcionària de carrera del cos superior d'administració de la Generalitat de Catalunya.
Fase II: Excepcionalment, en el cas que no es presentés cap persona funcionària de carrera del cos superior d'administració de la Generalitat de Catalunya, es tindran en compte les sol·licituds de les persones que compleixin amb els següents requisits:
- Disposar de la titulació d'accés al cos superior d'administració de la Generalitat de Catalunya.
- Certificat de llengua catalana de nivell C1 de la Direcció General de Política Lingüística o equivalent.
De cara a la valoració de la candidatura, es tindrà en compte l'apartat 1.4 de l'Acord de Govern de 13 de juny de 2017, sobre criteris per a la formalització de nomenaments i contractacions de personal temporal en l'àmbit de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, que estableix que “als efectes d'afavorir l'estabilitat de les unitats i evitar la consegüent dificultat per al manteniment d'una correcta prestació dels serveis, en cap cas es podrà nomenar o contractar a personal temporal amb vincle vigent que no hagi prestat serveis, com a mínim, durant sis mesos en la darrera vinculació”.
Així mateix els candidats hauran de complir els requisits que amb caràcter general estableix l'art. 56 i següents del text refós de l'Estatut Basic de l'Empleat Públic.
Funcions del lloc
- Elaborar projectes tècnics d'actuacions estadístiques de cost baix o moderat, en el marc del Pla estadístic de Catalunya vigent i dels programes anuals d'actuació estadística que el desenvolupen i fixar els aspectes metodològics corresponents, d'acord amb les directrius d'un estadístic de nivell superior.
- Dur a terme projectes d'actuacions estadístiques de cost baix o moderat, i formar part dels equips de treball dirigits tècnicament per un estadístic de nivell superior en aquelles estadístiques de cost alt, molt alt i extraordinari.
- Dissenyar i executar explotacions específiques d'arxius estadístics i administratius ja existents per tal d'obtenir nova informació estadística vàlida i fiable, d'acord amb els requisits tècnics de l'estadística oficial.
- Analitzar els resultats de les actuacions assignades i produir informació complementària.
- Proposar millores en el plantejament dels projectes i activitats estadístiques en curs.
- Participar en la detecció de les necessitats estadístiques de Catalunya en l'àmbit demogràfic, econòmic i social en el marc dels objectius fixats pel Pla estadístic vigent.
A més, les pròpies del cos o l'escala a què ha de pertànyer el funcionari que l'ocupi (art. 66 del Decret Legislatiu 1/1997).
Aspectes que es valoraran
- Disposar de les llicenciatures o graus en geografia, informàtica, enginyeria, ciències físiques i matemàtiques.
- Coneixements i experiència en sistemes d'informació geogràfica, GIS i el tractament de grafs de transport amb PostgreSQL amb l'extensió pgRouting.
- Coneixements avançats i experiència en tractament de bases de dades espacials. Programari postGIS, Oracle Spatial i QGIS.
- Coneixements avançats i experiència en llenguatges de programació com Java, Python i llenguatges d'interrogació de bases de dades de dades relacionals (SQL).
- Experiència a nivell d'usuari avançat en programari estadístic, preferentment SAS i R.
- Coneixements i/o experiència en mètodes computacionals per al processament i analítica de dades massives.
- Coneixements d'anglès.
Forma d'ocupació del lloc
Fase I: Comissió de serveis en lloc vacant.
Fase II: Nomenament de personal funcionari interí, per un període màxim de tres anys, sens perjudici del que estableix l'article 10.4 del TREBEP o que es pugui acordar el seu cessament anticipat per les causes previstes legalment o en el propi nomenament.
Participació
Les persones interessades que reuneixin els requisits han de fer arribar el seu currículum personal i del currículum que genera ATRI en format pdf, fins al dia 21 de març de 2025 a la següent adreça de correu electrònic: rrhh arrova idescat.cat. En el missatge de correu s'ha d'indicar el codi de referència de l'oferta (ECF/057/2025) i la dada A1-23 tècnic/a superior.
Per tal d'agilitar la gestió del gran volum de CV, és imprescindible que en el text del correu feu constar en aquest ordre: NIF, NOM i COGNOMS, TIPUS DEVINCULACIÓ, DEPARTAMENT D'ADSCRIPCIÓ, TELÈFONS DE CONTACTE I ADREÇA ELECTRÒNICA
Barems i criteris de selecció
El procés de selecció consistirà en:
-
La comprovació dels requisits de participació i anàlisi del CV per valorar aspectes relacionats amb la titulació, la formació específi ca, la trajectòria professional i l'experiència en llocs relacionatsamb el lloc de treball objecte de selecció.
En determinats processos selectius en els quals es produeixi un alt volum de participació s'establiran uns criteris de preselecció, d'acord amb els aspectes més rellevants a valorar, i quedaran descartades les candidatures que no els compleixin.
-
En aquesta avaluació dels mèrits i les capacitats s'aplicarà el barem següent:
- Treball desenvolupat, titulació i formació (màxim 60 punts)
- Treball desenvolupat (màxim 30 punts)
- Titulacions acadèmiques oficials, formació i perfeccionament (màxim 15 punts)
- Altres certificacions (màxim 15 punts)
La puntuació mínima per superar aquest apartat s'establirà per a cada procés selectiu atesa la rellevància de cadascun dels aspectes a valorar.
- Treball desenvolupat, titulació i formació (màxim 60 punts)
-
Un cop feta la valoració del CV, si escau, es convocarà les persones candidates a una entrevista i/o prova per constatar i ampliar la informació detallada en el currículum i valorar els aspectes relacionats amb les competències professionals (màxim 40 punts).
La puntuació mínima per superar aquesta fase serà, amb caràcter general, de 20 punts.
Les persones candidates poden ser excloses del procés de selecció segons els resultats obtinguts en les diferents etapes.
Les candidatures seran valorades per la persona responsable de la unitat d'adscripció del lloc de treball a proveir, amb l'assistència tècnica del servei d'Organització i Recursos Humans.
En cas de requeriment, caldrà disposar dels originals de les certificacions acreditatives de la formació i l'experiència professional que es fa constar al currículum.
Les persones que incloguin dades inexactes o falses al CV poden ser excloses del procés selectiu.
Us informem que, en el cas d'ofertes de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, en compliment de l'art. 9.1 e) de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, en el cas que sigueu la persona seleccionada per a la plaça oferta, el vostre nom i cognoms serà publicat en el web del Portal de transparència de la Generalitat de Catalunya durant un mes, excepte que exerciu el dret d'oposició informant al gestor de la convocatòria que hi concorre alguna circumstància especial que justifiqui legalment la seva no publicació.
Informació sobre protecció de dades
Responsable del tractament: Institut d'Estadística de Catalunya (Idescat). Via Laietana, 58, 08003 Barcelona.
Finalitat del tractament: Gestionar els recursos humans de l'Idescat.
Legitimació: Consentiment de la persona afectada. Exercici d'una missió en interès públic.
Destinataris: Les vostres dades no es comunicaran a tercers, excepte en els casos previstos per la llei o quan ho hagueu consentit prèviament.
Drets de les persones interessades: Podeu sol·licitar l'accés, la rectificació o la supressió de les vostres dades, i la limitació o l'oposició al seu tractament enviant la vostra petició a dpd arrova idescat punt cat o a l'adreça de l'Idescat.
Informació addicional: Podeu obtenir més informació a Protecció de dades.
D'acord amb els punts 1.9 i 2.3 de l'Acord de Govern de 13 de juny de 2017, la responsabilitat de la veracitat i coherència del contingut de les ofertes de treball recau en cadascun dels ens que originen l'oferta o de l'òrgan competent de recursos humans de l'òrgan anunciant.