Saltar al contingut principal

Afiliats i afiliacions a la Seguretat Social segons residència padronal de l'afiliat. 02/2026

El nombre d'afiliats a la Seguretat Social a Catalunya augmenta en 78.615 persones al febrer del 2026 respecte al mateix mes de l'any anterior, xifra que suposa un increment del 2,2%, i se situa en 3.669.845 persones. Els afiliats augmenten a totes les comarques, excepte a l'Alta Ribagorça (−0,3%). Els augments més destacats, en termes relatius, són els del Baix Penedès (3,9%) i Osona (3,7%), tot i que cal tenir en compte que aquesta última està afectada pel canvi d'adscripció comarcal d'Aiguafreda.

Pel que fa als municipis de Catalunya, el nombre d'afiliats augmenta o es manté estable al 84% dels municipis (796 municipis) en relació amb el mateix mes de l'any anterior, mentre que a la resta disminueix (151 municipis). Tots els municipis de 50.000 habitants o més de Catalunya augmenten el nombre d'afiliats en relació amb un any enrere, encapçalats, en nombres relatius, per Manresa, l'Hospitalet de Llobregat i Vilanova i la Geltrú (3,3%, en tots tres casos).

En relació amb el gener, el nombre d'afiliats augmenta al conjunt de Catalunya en 19.115 persones (0,5%) i ho fa a 40 comarques i Aran. Destaquen els creixements de la Selva (2,0%) i el Baix Empordà (1,5%).

Per sexe, i respecte a un any enrere, el nombre de dones afiliades a la Seguretat Social al conjunt de Catalunya augmenta en 37.755 i el d'homes en 40.860, fet que suposa increments interanuals del 2,2% en tots dos casos.

Al conjunt de Catalunya, el nombre d'afiliats augmenta a tots els grups d'edat, amb l'increment més destacat al grup d'afiliats de 55 anys o més amb un 5,1%, seguit del de menys de 30 anys amb un 4,6%.

Els afiliats de nacionalitat estrangera creixen al conjunt de Catalunya un 4,2% en relació amb el mateix mes de l'any anterior, i ho fan a totes les comarques i Aran, excepte al Priorat (−3,1%). Els afiliats de nacionalitat espanyola creixen al conjunt de Catalunya, un 1,7%, i també a 39 comarques.

El nombre d'afiliacions a la Seguretat Social se situa en 3.863.355 afiliacions al febrer, xifra que suposa un increment del 2,2% respecte a un any enrere (la mateixa variació que registra el nombre d'afiliats).

Per sector, les afiliacions al sector dels serveis augmenten un 2,7% interanual, i creixen a tot el territori, excepte a Aran, on es mantenen pràcticament estables. A la indústria, les afiliacions augmenten un 1,6% al conjunt de Catalunya i també ho fan a 36 comarques i Aran. En el cas de la construcció, les afiliacions disminueixen un 1,8% al conjunt de Catalunya, i també a 25 comarques, mentre que augmenta a 14 comarques i es manté a 3 comarques i Aran. Les afiliacions a l'agricultura augmenten un 0,5%, amb 270 afiliacions més que un any enrere.

Cal tenir en compte que aquestes variacions poden estar afectades pel fet que, a partir del gener del 2026, els resultats d'aquesta Estadística s’ofereixen amb la nova Classificació catalana d'activitats econòmiques (CCAE-2025), que és una revisió completa de l'estructura de Classificació anterior (CCAE-2009), que es va utilitzar per als resultats fins al desembre del 2025.

Per tipus de jornada, el 19,3% de les afiliacions per compte d'altri al febrer són a jornada parcial. En el cas de les dones, la proporció és del 25,9%, més del doble que la dels homes (12,7%).

Pel que fa a la temporalitat, la proporció d'afiliacions a la Seguretat Social per compte d'altri amb caràcter temporal se situa en el 9,8%. Les comarques amb un grau de temporalitat més elevat són el Pallars Sobirà (14,5%) i la Ribera d'Ebre (14,1%), i la que té el grau de temporalitat més baix és el Baix Empordà (7,7%).