Estadística de l'ocupació assalariada i autònoma segons afiliacions a la Seguretat Social. 09/2026. Dades provisionals
El nombre d'afiliacions al Règim general de la Seguretat Social amb ubicació del compte de cotització a Catalunya augmenta un 3,8% interanual al setembre del 2026 i se situa en 3.296.690 afiliacions, segons dades provisionals. Per comarques, les afiliacions augmenten a totes les comarques menys a dues. Els increments relatius més elevats corresponen al Pallars Sobirà (8,5%), Aran (7,8%) i l’Alt Penedès (7,5%), mentre que la Cerdanya (−3,4%) i el Priorat (−1,8%) són les úniques comarques que han registrat descensos. D’altra banda, en termes absoluts, els augments més elevats s'han registrat al Barcelonès (42.640 afiliacions), el Vallès Occidental (11.235) i el Baix Llobregat (10.515), mentre que les disminucions s'han registrat a la Cerdanya (−195 afiliacions) i el Priorat (−30).
El nombre d'autònoms amb ubicació de l'activitat a Catalunya augmenta un 2,8% interanual i se situa en 586.665. Les comarques que han registrat un major increment en termes relatius són el Tarragonès (5,9%), el Baix Penedès (5,0%) i el Barcelonès (4,4%), i les que ho han fet en nombres absoluts són el Barcelonès (7.830 afiliacions), el Vallès Occidental (1.195) i el Tarragonès (925). Per contra, les comarques que han registrat les disminucions més destacades en termes relatius són el Priorat (−2,5%) i l’Alta Ribagorça (−2,1%), i les que ho han fet en termes absoluts són el Pla d’Urgell (−50 afiliacions) i el Berguedà (−30).
El nombre de comptes de cotització al Règim general de la Seguretat Social a Catalunya augmenta un 2,5% interanual (6.079 comptes de cotització) i se situa en 253.133 comptes. Les comarques que han liderat el creixement en nombres relatius són el Baix Penedès (4,4%) i el Tarragonès (4,3%), i les que ho han fet en nombres absoluts són el Barcelonès (2.002 comptes), el Vallès Occidental (751) i el Baix Llobregat (572). Per contra, pel que fa a les disminucions, destaquen la Segarra (−12 comptes; −1,9%) i el Priorat (−4 comptes; −1,1%).
A partir del mes de març del 2026, els resultats d'aquesta estadística s'elaboren amb la nova Classificació catalana d'activitats econòmiques (CCAE-2025).