Saltar al contingut principal

Educació secundària. Alumnes. Per titularitat del centre i nivells. Comarques i Aran

Educació secundària. Alumnes. Total. Per nivells. Comarques i Aran Catalunya
ESO Batxillerat CFGM CFGS PFI Total
Curs 2022/23 344.565 99.931 93.458 124.535 7.772 670.261
Curs 2021/22 337.327 99.274 86.417 115.448 7.506 645.972
Curs 2020/21 337.131 97.960 75.617 101.377 7.126 619.211
Curs 2019/20 331.681 94.437 71.146 91.086 7.189 595.539
Curs 2018/19 323.334 92.584 68.239 82.096 6.999 573.252
Curs 2017/18 313.401 92.441 59.403 60.907 6.938 533.090
Curs 2016/17 304.548 91.211 57.657 58.595 7.115 519.126
Curs 2015/16 298.472 89.125 60.068 57.132 7.142 511.939
Font:
Curs 2015/16-Curs 2018/19: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2019/20: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2019/20: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2020/21-Curs 2022/23: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
Batxillerat: no inclou el centre de batxillerat a distància del sector públic.
CFGM: Cicles formatius de grau mitjà.
CFGS: Cicles formatius de grau superior.
PFI: Programes de formació i inserció.
Educació secundària. Alumnes. Sector públic. Per nivells. Comarques i Aran Catalunya
ESO Batxillerat CFGM CFGS PFI Total
Curs 2022/23 227.521 67.795 57.931 53.824 5.915 412.986
Curs 2021/22 221.559 66.912 53.622 51.643 5.567 399.303
Curs 2020/21 219.947 65.874 49.127 48.748 5.151 388.847
Curs 2019/20 214.379 63.112 48.925 49.848 5.009 381.273
Curs 2018/19 206.923 61.841 48.076 48.241 4.936 370.017
Curs 2017/18 198.914 62.018 43.880 39.481 4.793 349.086
Curs 2016/17 192.006 61.333 42.929 38.598 4.786 339.652
Curs 2015/16 187.028 59.611 45.108 37.630 4.871 334.248
Font:
Curs 2015/16-Curs 2018/19: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2019/20: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2019/20: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2020/21-Curs 2022/23: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
Batxillerat: no inclou el centre de batxillerat a distància.
CFGM: Cicles formatius de grau mitjà.
CFGS: Cicles formatius de grau superior.
PFI: Programes de formació i inserció.
Educació secundària. Alumnes. Sector privat. Per nivells. Comarques i Aran Catalunya
ESO Batxillerat CFGM CFGS PFI Total
Curs 2022/23 117.044 32.136 35.527 70.711 1.857 257.275
Curs 2021/22 115.768 32.362 32.795 63.805 1.939 246.669
Curs 2020/21 117.184 32.086 26.490 52.629 1.975 230.364
Curs 2019/20 117.302 31.325 22.221 41.238 2.180 214.266
Curs 2018/19 116.411 30.743 20.163 33.855 2.063 203.235
Curs 2017/18 114.487 30.423 15.523 21.426 2.145 184.004
Curs 2016/17 112.542 29.878 14.728 19.997 2.329 179.474
Curs 2015/16 111.444 29.514 14.960 19.502 2.271 177.691
Font:
Curs 2015/16-Curs 2018/19: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2019/20: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2019/20: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2020/21-Curs 2022/23: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
CFGM: Cicles formatius de grau mitjà.
CFGS: Cicles formatius de grau superior.
PFI: Programes de formació i inserció.

Darrera actualització: 3 d'abril de 2024.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Batxillerat
Ensenyament de dos cursos acadèmics, dels setze anys als divuit. Per accedir-hi s'ha de tenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria. En acabar aquests estudis, els alumnes que els hagin cursat satisfactòriament en qualsevol de les seves modalitats, reben el títol de batxiller amb accés a l'educació superior.
Educació secundària
Ensenyament que comprèn: educació secundària obligatòria (ESO), batxillerat i ensenyaments professionals específics de grau mitjà i de grau superior.
Educació secundària obligatòria (ESO)
Ensenyament que comprèn quatre cursos acadèmics. Generalment s'inicia l'any natural en què es compleixen 12 anys i s'acaba als 16. Els alumnes que obtenen el títol de graduat o graduada en ESO poden accedir al batxillerat o bé a un cicle formatiu de grau mitjà de formació professional, d'ensenyaments esportius (si se supera la prova específica d'accés) o d'arts plàstiques i disseny.
Ensenyament professional de grau mitjà
Estudi que comprèn un conjunt d'ensenyaments que capaciten per al desenvolupament de diverses professions. Té una durada variable d'acord amb la professió. Per accedir-hi cal tenir el títol de graduat en educació secundària o equivalent. Els alumnes que superen aquests ensenyaments reben el títol de tècnic en la professió corresponent.
Ensenyament professional de grau superior
Estudi que capacita per al desenvolupament de diverses professions. Té una durada variable d'acord amb la professió. Per accedir-hi cal tenir el títol de batxiller o equivalent. Els alumnes que superen aquests ensenyaments reben el títol de tècnic superior, que habilita per a l'exercici de la professió. També permet l'accés als estudis universitaris de primer cicle del corresponent sector professional.
Programes de qualificació professional inicial (PQPI)
Es dirigeixen a alumnes més grans de 16 anys que no han obtingut el títol de GESO (graduat/ada en ESO). Incorporen tres tipus de mòduls, que proporcionen: competències professionals (mòduls A), formació de caràcter general (mòduls B), el títol de GESO (mòduls voluntaris C). Les proves d'accés amb exempcions se suprimiran a partir del curs 2012-2013.

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades són provisionals.