Saltar al contingut principal

Educació secundària. Alumnes. Per nivells i sexe. Comarques i Aran

Educació secundària. Alumnes. Per nivells i sexe. Total. Comarques i Aran Catalunya
ESO Batxillerat CFGM CFGS PFI Total
Curs 2022/23 344.565 99.931 93.458 124.535 7.772 670.261
Curs 2021/22 337.327 99.274 86.417 115.448 7.506 645.972
Curs 2020/21 337.131 97.960 75.617 101.377 7.126 619.211
Curs 2019/20 331.681 94.437 71.146 91.086 7.189 595.539
Curs 2018/19 323.334 92.584 68.239 82.096 6.999 573.252
Curs 2017/18 313.401 92.441 59.403 60.907 6.938 533.090
Curs 2016/17 304.548 91.211 57.657 58.595 7.115 519.126
Curs 2015/16 298.472 89.125 60.068 57.132 7.142 511.939
Font:
Curs 2015/16-Curs 2018/19: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2019/20: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2019/20: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2020/21-Curs 2022/23: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
Batxillerat: no inclou el centre de batxillerat a distància.
CFGM: Cicles formatius de grau mitjà.
CFGS: Cicles formatius de grau superior.
PFI: Programes de formació i inserció.
Educació secundària. Alumnes. Per nivells i sexe. Nois. Comarques i Aran Catalunya
ESO Batxillerat CFGM CFGS PFI Total
Curs 2022/23 178.277 45.030 49.565 56.710 5.561 335.143
Curs 2021/22 174.427 44.640 46.165 54.100 5.358 324.690
Curs 2020/21 173.987 43.684 41.744 49.361 5.286 314.062
Curs 2019/20 171.242 42.180 40.548 45.084 5.125 304.179
Curs 2018/19 166.752 41.448 39.072 41.198 4.924 293.394
Curs 2017/18 161.292 41.498 35.514 33.429 4.827 276.560
Curs 2016/17 156.544 41.247 34.373 32.258 4.964 269.386
Curs 2015/16 153.266 40.861 35.939 31.210 5.025 266.301
Font:
Curs 2015/16-Curs 2018/19: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2019/20: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2019/20: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2020/21-Curs 2022/23: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
Batxillerat: no inclou el centre de batxillerat a distància.
CFGM: Cicles formatius de grau mitjà.
CFGS: Cicles formatius de grau superior.
PFI: Programes de formació i inserció.
Educació secundària. Alumnes. Per nivells i sexe. Noies. Comarques i Aran Catalunya
ESO Batxillerat CFGM CFGS PFI Total
Curs 2022/23 166.288 54.901 43.893 67.825 2.211 335.118
Curs 2021/22 162.900 54.634 40.252 61.348 2.148 321.282
Curs 2020/21 163.144 54.276 33.873 52.016 1.840 305.149
Curs 2019/20 160.439 52.257 30.598 46.002 2.064 291.360
Curs 2018/19 156.582 51.136 29.167 40.898 2.075 279.858
Curs 2017/18 152.109 50.943 23.889 27.478 2.111 256.530
Curs 2016/17 148.004 49.964 23.284 26.337 2.151 249.740
Curs 2015/16 145.206 48.264 24.129 25.922 2.117 245.638
Font:
Curs 2015/16-Curs 2018/19: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2019/20: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2019/20: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2020/21-Curs 2022/23: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
Batxillerat: no inclou el centre de batxillerat a distància.
CFGM: Cicles formatius de grau mitjà.
CFGS: Cicles formatius de grau superior.
PFI: Programes de formació i inserció.

Darrera actualització: 3 d'abril de 2024.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Batxillerat
Ensenyament de dos cursos acadèmics, dels setze anys als divuit. Per accedir-hi s'ha de tenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria. En acabar aquests estudis, els alumnes que els hagin cursat satisfactòriament en qualsevol de les seves modalitats, reben el títol de batxiller amb accés a l'educació superior.
Educació secundària
Ensenyament que comprèn: educació secundària obligatòria (ESO), batxillerat i ensenyaments professionals específics de grau mitjà i de grau superior.
Educació secundària obligatòria (ESO)
Ensenyament que comprèn quatre cursos acadèmics. Generalment s'inicia l'any natural en què es compleixen 12 anys i s'acaba als 16. Els alumnes que obtenen el títol de graduat o graduada en ESO poden accedir al batxillerat o bé a un cicle formatiu de grau mitjà de formació professional, d'ensenyaments esportius (si se supera la prova específica d'accés) o d'arts plàstiques i disseny.
Ensenyament professional de grau mitjà
Estudi que comprèn un conjunt d'ensenyaments que capaciten per al desenvolupament de diverses professions. Té una durada variable d'acord amb la professió. Per accedir-hi cal tenir el títol de graduat en educació secundària o equivalent. Els alumnes que superen aquests ensenyaments reben el títol de tècnic en la professió corresponent.
Ensenyament professional de grau superior
Estudi que capacita per al desenvolupament de diverses professions. Té una durada variable d'acord amb la professió. Per accedir-hi cal tenir el títol de batxiller o equivalent. Els alumnes que superen aquests ensenyaments reben el títol de tècnic superior, que habilita per a l'exercici de la professió. També permet l'accés als estudis universitaris de primer cicle del corresponent sector professional.
Programes de qualificació professional inicial (PQPI)
Es dirigeixen a alumnes més grans de 16 anys que no han obtingut el títol de GESO (graduat/ada en ESO). Incorporen tres tipus de mòduls, que proporcionen: competències professionals (mòduls A), formació de caràcter general (mòduls B), el títol de GESO (mòduls voluntaris C). Les proves d'accés amb exempcions se suprimiran a partir del curs 2012-2013.

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades són provisionals.