Saltar al contingut principal

Immigracions externes. Comarques i Aran, àmbits i províncies

Migracions externes. Immigracions. Per continent de procedència. Comarques i Aran, àmbits i províncies 2019
Resta de la UE Resta d'Europa Africa Amèrica Àsia Oceania No hi consta Total
Alt Camp 79 29 220 162 28 0 120 638
Alt Empordà 747 147 744 1.167 101 6 890 3.802
Alt Penedès 142 50 417 567 60 5 251 1.492
Alt Urgell 44 97 51 212 11 0 31 446
Alta Ribagorça 8 0 18 29 0 0 6 61
Anoia 193 48 600 535 94 5 327 1.802
Aran 54 4 19 113 0 0 45 235
Bages 241 120 1.019 1.000 174 4 550 3.108
Baix Camp 542 280 713 1.218 159 7 780 3.699
Baix Ebre 344 73 474 323 166 2 376 1.758
Baix Empordà 640 328 671 939 121 8 619 3.326
Baix Llobregat 1.622 675 1.892 6.961 1.135 43 1.834 14.162
Baix Penedès 240 86 322 607 42 3 1.063 2.363
Barcelonès 15.403 4.603 4.556 45.205 13.634 352 13.231 96.984
Berguedà 62 20 222 319 45 1 96 765
Cerdanya 80 25 24 301 8 1 31 470
Conca de Barberà 39 16 75 48 19 0 45 242
Garraf 841 247 253 1.255 157 16 525 3.294
Garrigues 124 7 128 34 4 0 62 359
Garrotxa 155 62 313 480 162 2 150 1.324
Gironès 542 182 1.325 2.284 275 14 688 5.310
Lluçanès .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
Maresme 1.033 421 1.948 2.993 569 23 1.362 8.349
Moianès 29 5 25 84 39 4 17 203
Montsià 284 34 294 301 110 2 241 1.266
Noguera 202 9 398 206 27 0 123 965
Osona 392 108 1.210 919 305 7 531 3.472
Pallars Jussà 64 9 66 131 4 0 35 309
Pallars Sobirà 30 3 3 33 2 0 14 85
Pla d'Urgell 162 17 305 155 10 2 158 809
Pla de l'Estany 52 11 149 214 12 1 81 520
Priorat 30 1 28 9 2 2 40 112
Ribera d'Ebre 129 23 88 41 15 5 85 386
Ripollès 26 4 75 221 15 1 35 377
Segarra 121 45 199 68 9 0 62 504
Segrià 1.155 164 1.531 1.323 274 2 1.036 5.485
Selva 716 526 444 1.004 288 3 1.640 4.621
Solsonès 49 7 85 51 4 0 26 222
Tarragonès 923 457 1.641 2.805 602 20 838 7.286
Terra Alta 53 1 16 28 11 0 13 122
Urgell 166 38 258 127 23 0 130 742
Vallès Occidental 1.693 517 2.432 8.180 1.297 38 2.289 16.446
Vallès Oriental 551 173 1.334 2.599 276 10 979 5.922
Catalunya 30.002 9.672 26.585 85.251 20.289 589 31.455 203.843
Metropolità 20.310 6.391 12.168 65.971 16.919 466 19.697 141.922
Comarques Gironines 2.878 1.260 3.721 6.309 974 35 4.103 19.280
Camp de Tarragona 1.613 783 2.677 4.242 810 29 1.823 11.977
Terres de l'Ebre 810 131 872 693 302 9 715 3.532
Ponent 1.930 280 2.819 1.913 347 4 1.571 8.864
Comarques Centrals 783 265 2.644 2.343 559 16 1.237 7.847
Alt Pirineu i Aran 280 138 181 819 25 1 162 1.606
Penedès 1.398 424 1.503 2.961 353 29 2.147 8.815
Barcelona 22.205 6.987 15.912 70.614 17.784 508 21.995 156.005
Girona 2.946 1.282 3.738 6.596 975 36 4.128 19.701
Lleida 2.188 403 3.064 2.499 376 4 1.731 10.265
Tarragona 2.663 1.000 3.871 5.542 1.154 41 3.601 17.872
Font: Idescat, a partir de l'Estadística de variacions residencials de l'INE.
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible.

Darrera actualització: 23 de setembre de 2020.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Emigració externa
Canvi de residència quan el municipi de destinació és l'estranger i el de procedència és qualsevol dels municipis de Catalunya. L'emigració externa inclou tant la sortida de persones de nacionalitat espanyola com estrangera.
Immigració externa
Canvi de residència quan el municipi de procedència és a l'estranger i el de destinació és qualsevol dels municipis de Catalunya. La immigració externa inclou l'arribada de persones que procedeixen de l'estranger tant de nacionalitat espanyola com estrangera.
Migració externa
Canvi de residència entre un municipi de Catalunya i l'estranger.

Aspectes metodològics

L'Estadística de variacions residencials (EVR) és elaborada per l'INE a partir de l'explotació de la informació sobre altes i baixes per canvis de residència registrades als padrons municipals, amb data de variació de l'any de referència.

El moviment migratori fa referència al desplaçament d'una persona produït per un canvi de residència i també al fet caracteritzat per aquest succés. La informació continguda comprèn només els canvis de residència intermunicipals i, per tant, s'exclouen els canvis de residència dins d'un mateix municipi.

Les variacions residencials anuals de l'estadística no fan referència al nombre de persones que duen a terme una variació residencial, sinó al nombre de variacions efectuades, ja que un ciutadà pot canviar la seva residència d'un municipi a un altre més d'una vegada en un any.

Les dades de la immigració exterior procedeixen exclusivament de l'explotació de les altes municipals de població procedent de l'estranger. Els anys 2001, 2002 i 2003 no s'han publicat les dades sobre immigració exterior per la falta d'exhaustivitat que presenten (aquests fluxos tendien a incorporar-se directament en el Padró continu d'habitants per la via de les altes padronals per omissió d'inscripció anterior). A partir de l'any 2004 es tornen a publicar els fluxos d'immigració exterior perquè el nombre total de moviments té una exhaustivitat raonable, tot i que presenta un elevat nombre de "no consta" en la variable país de destinació.

La sèrie d'emigració externa s'inicia l'any 2005, any en què les dades, un cop analitzades, comencen a tenir consistència, tot i que presenta un elevat nombre de casos amb "no consta" en la variable país de destinació.

A partir del 2006 s'inclouen les baixes per caducitat. Aquestes baixes s'incorporen com a conseqüència de la modificació legislativa introduïda per la Llei orgànica 14/2003 d'estrangeria en la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, que estableix que els estrangers no comunitaris sense autorització de residència permanent tenen l'obligació de renovar la inscripció padronal cada dos anys. Si no la renoven, els ajuntaments han de declarar la caducitat de la inscripció.

Podeu obtenir més informació d'aquesta estadística consultant la metodologia.