Saltar al contingut principal

Emigracions externes. Comarques i Aran, àmbits i províncies

Migracions externes. Emigracions. Per continent de destinació. Comarques i Aran, àmbits i províncies 2019
Resta de la UE Resta d'Europa Africa Amèrica Àsia Oceania No hi consta Baixes per caducitat Total
Alt Camp 51 8 0 19 2 1 54 28 163
Alt Empordà 447 52 20 131 12 2 1.089 201 1.954
Alt Penedès 143 15 16 78 8 3 319 12 594
Alt Urgell 27 121 0 25 0 0 291 41 505
Alta Ribagorça 2 0 0 2 0 0 0 2 6
Anoia 129 23 20 64 12 0 188 20 456
Aran 28 5 1 10 0 0 70 10 124
Bages 288 44 30 102 8 7 624 181 1.284
Baix Camp 272 76 20 114 21 4 583 235 1.325
Baix Ebre 148 28 13 31 5 2 304 62 593
Baix Empordà 338 32 41 119 15 6 696 306 1.553
Baix Llobregat 789 142 170 722 113 37 2.070 825 4.868
Baix Penedès 119 26 9 77 8 2 417 203 861
Barcelonès 2.741 560 134 2.525 623 105 28.666 11.552 46.906
Berguedà 60 8 2 18 3 1 12 9 113
Cerdanya 49 17 3 22 0 0 1 0 92
Conca de Barberà 25 4 2 7 1 0 11 1 51
Garraf 247 50 20 224 36 12 534 177 1.300
Garrigues 65 10 6 3 0 0 41 4 129
Garrotxa 128 16 14 41 15 0 35 26 275
Gironès 337 35 43 185 22 8 1.330 408 2.368
Lluçanès .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
Maresme 524 114 65 326 98 24 1.399 772 3.322
Moianès 19 3 1 16 2 1 25 10 77
Montsià 167 15 9 42 3 0 243 31 510
Noguera 69 19 3 24 3 1 203 68 390
Osona 224 19 21 64 19 6 569 186 1.108
Pallars Jussà 21 4 0 20 0 1 39 4 89
Pallars Sobirà 7 2 1 12 0 0 56 2 80
Pla d'Urgell 114 11 14 26 2 0 97 23 287
Pla de l'Estany 50 4 2 23 1 2 112 3 197
Priorat 9 2 2 3 0 0 2 1 19
Ribera d'Ebre 26 4 1 0 1 0 51 3 86
Ripollès 21 4 2 31 3 0 27 2 90
Segarra 73 12 24 15 3 4 46 10 187
Segrià 398 45 38 119 11 6 1.072 457 2.146
Selva 264 66 48 130 41 4 1.062 416 2.031
Solsonès 25 1 2 2 1 0 71 0 102
Tarragonès 402 75 40 241 48 6 1.205 606 2.623
Terra Alta 18 0 2 4 2 0 40 15 81
Urgell 97 6 7 20 8 1 70 41 250
Vallès Occidental 880 189 110 741 152 48 2.429 1.577 6.126
Vallès Oriental 454 65 39 337 47 7 789 432 2.170
Catalunya 10.295 1.932 995 6.715 1.349 301 46.942 18.962 87.491
Metropolità 5.395 1.070 518 4.652 1.034 221 35.356 15.159 63.405
Comarques Gironines 1.585 209 170 660 109 22 4.351 1.362 8.468
Camp de Tarragona 759 165 64 384 72 11 1.855 871 4.181
Terres de l'Ebre 359 47 25 77 11 2 638 111 1.270
Ponent 816 103 92 207 27 12 1.529 603 3.389
Comarques Centrals 616 78 58 201 32 15 1.315 386 2.701
Alt Pirineu i Aran 134 149 5 91 0 1 457 59 896
Penedès 631 111 63 443 64 17 1.441 411 3.181
Barcelona 6.499 1.235 628 5.216 1.121 251 37.616 15.753 68.319
Girona 1.629 212 172 682 109 22 4.360 1.362 8.548
Lleida 930 247 97 279 28 13 2.056 662 4.312
Tarragona 1.237 238 98 538 91 15 2.910 1.185 6.312
Font: Idescat, a partir de l'Estadística de variacions residencials de l'INE.
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible.

Darrera actualització: 23 de setembre de 2020.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Emigració externa
Canvi de residència quan el municipi de destinació és l'estranger i el de procedència és qualsevol dels municipis de Catalunya. L'emigració externa inclou tant la sortida de persones de nacionalitat espanyola com estrangera.
Immigració externa
Canvi de residència quan el municipi de procedència és a l'estranger i el de destinació és qualsevol dels municipis de Catalunya. La immigració externa inclou l'arribada de persones que procedeixen de l'estranger tant de nacionalitat espanyola com estrangera.
Migració externa
Canvi de residència entre un municipi de Catalunya i l'estranger.

Aspectes metodològics

L'Estadística de variacions residencials (EVR) és elaborada per l'INE a partir de l'explotació de la informació sobre altes i baixes per canvis de residència registrades als padrons municipals, amb data de variació de l'any de referència.

El moviment migratori fa referència al desplaçament d'una persona produït per un canvi de residència i també al fet caracteritzat per aquest succés. La informació continguda comprèn només els canvis de residència intermunicipals i, per tant, s'exclouen els canvis de residència dins d'un mateix municipi.

Les variacions residencials anuals de l'estadística no fan referència al nombre de persones que duen a terme una variació residencial, sinó al nombre de variacions efectuades, ja que un ciutadà pot canviar la seva residència d'un municipi a un altre més d'una vegada en un any.

Les dades de la immigració exterior procedeixen exclusivament de l'explotació de les altes municipals de població procedent de l'estranger. Els anys 2001, 2002 i 2003 no s'han publicat les dades sobre immigració exterior per la falta d'exhaustivitat que presenten (aquests fluxos tendien a incorporar-se directament en el Padró continu d'habitants per la via de les altes padronals per omissió d'inscripció anterior). A partir de l'any 2004 es tornen a publicar els fluxos d'immigració exterior perquè el nombre total de moviments té una exhaustivitat raonable, tot i que presenta un elevat nombre de "no consta" en la variable país de destinació.

La sèrie d'emigració externa s'inicia l'any 2005, any en què les dades, un cop analitzades, comencen a tenir consistència, tot i que presenta un elevat nombre de casos amb "no consta" en la variable país de destinació.

A partir del 2006 s'inclouen les baixes per caducitat. Aquestes baixes s'incorporen com a conseqüència de la modificació legislativa introduïda per la Llei orgànica 14/2003 d'estrangeria en la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, que estableix que els estrangers no comunitaris sense autorització de residència permanent tenen l'obligació de renovar la inscripció padronal cada dos anys. Si no la renoven, els ajuntaments han de declarar la caducitat de la inscripció.

Podeu obtenir més informació d'aquesta estadística consultant la metodologia.