Saltar al contingut principal

Emigracions externes. Comarques i Aran, àmbits i províncies

Migracions externes. Emigracions. Per continent de destinació. Comarques i Aran, àmbits i províncies 2020
Resta de la UE Resta d'Europa Africa Amèrica Àsia Oceania No hi consta Baixes per caducitat Total
Alt Camp 32 10 7 10 3 0 63 82 207
Alt Empordà 242 54 11 87 5 2 1.225 443 2.069
Alt Penedès 96 23 14 40 3 0 361 78 615
Alt Urgell 13 81 1 14 0 1 44 25 179
Alta Ribagorça 0 2 0 3 1 0 2 6 14
Anoia 97 19 3 36 6 5 158 23 347
Aran 23 1 1 4 4 0 47 10 90
Bages 126 58 14 59 11 2 437 343 1.050
Baix Camp 214 68 36 72 33 4 685 343 1.455
Baix Ebre 85 34 13 19 5 0 170 63 389
Baix Empordà 245 72 16 55 15 5 714 276 1.398
Baix Llobregat 512 286 59 424 89 17 1.610 1.014 4.011
Baix Penedès 83 40 5 37 8 0 397 159 729
Barcelonès 1.358 1.194 63 1.383 457 79 13.479 5.614 23.627
Berguedà 39 13 3 26 1 0 16 11 109
Cerdanya 47 8 1 27 3 0 12 83 181
Conca de Barberà 17 7 3 4 0 0 10 5 46
Garraf 179 86 9 88 30 5 544 126 1.067
Garrigues 61 3 7 3 1 0 49 21 145
Garrotxa 62 29 7 29 4 3 36 17 187
Gironès 221 80 12 62 17 3 1.161 131 1.687
Lluçanès .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
Maresme 264 177 33 196 55 14 1.426 1.191 3.356
Moianès 9 7 0 11 3 3 30 20 83
Montsià 109 28 7 22 9 1 271 21 468
Noguera 75 19 5 11 1 0 226 111 448
Osona 132 45 6 57 4 2 753 289 1.288
Pallars Jussà 24 13 2 11 1 0 23 17 91
Pallars Sobirà 9 1 0 2 1 0 4 0 17
Pla d'Urgell 72 9 24 13 1 0 101 19 239
Pla de l'Estany 28 18 2 4 2 0 51 29 134
Priorat 13 0 0 3 0 0 0 1 17
Ribera d'Ebre 37 16 4 4 0 1 101 12 175
Ripollès 10 10 0 19 2 0 10 5 56
Segarra 52 24 16 3 0 2 53 10 160
Segrià 356 75 37 73 8 2 1.580 521 2.652
Selva 217 97 36 78 19 3 1.259 1.333 3.042
Solsonès 17 9 1 1 0 2 36 0 66
Tarragonès 202 79 12 120 37 7 1.545 522 2.524
Terra Alta 14 0 0 5 2 0 12 7 40
Urgell 66 11 10 3 1 0 102 29 222
Vallès Occidental 514 310 69 487 114 15 2.309 1.474 5.292
Vallès Oriental 325 138 23 165 29 13 1.000 571 2.264
Catalunya 6.297 3.254 572 3.770 985 191 32.112 15.055 62.236
Metropolità 2.976 2.105 247 2.657 744 138 19.826 9.868 38.561
Comarques Gironines 1.025 360 84 334 64 16 4.456 2.234 8.573
Camp de Tarragona 478 164 58 209 73 11 2.303 953 4.249
Terres de l'Ebre 245 78 24 50 16 2 554 103 1.072
Ponent 682 141 99 106 12 4 2.111 711 3.866
Comarques Centrals 336 133 25 152 19 9 1.282 660 2.616
Alt Pirineu i Aran 116 106 5 61 10 1 132 141 572
Penedès 439 167 30 201 47 10 1.448 385 2.727
Barcelona 3.651 2.356 296 2.971 802 155 22.123 10.755 43.109
Girona 1.070 366 85 357 67 16 4.468 2.316 8.745
Lleida 770 250 104 146 19 7 2.267 769 4.332
Tarragona 806 282 87 296 97 13 3.254 1.215 6.050
Font: Idescat, a partir de l'Estadística de variacions residencials de l'INE.
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible.

Darrera actualització: 29 de setembre de 2021.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Emigració externa
Canvi de residència quan el municipi de destinació és l'estranger i el de procedència és qualsevol dels municipis de Catalunya. L'emigració externa inclou tant la sortida de persones de nacionalitat espanyola com estrangera.
Immigració externa
Canvi de residència quan el municipi de procedència és a l'estranger i el de destinació és qualsevol dels municipis de Catalunya. La immigració externa inclou l'arribada de persones que procedeixen de l'estranger tant de nacionalitat espanyola com estrangera.
Migració externa
Canvi de residència entre un municipi de Catalunya i l'estranger.

Aspectes metodològics

L'Estadística de variacions residencials (EVR) és elaborada per l'INE a partir de l'explotació de la informació sobre altes i baixes per canvis de residència registrades als padrons municipals, amb data de variació de l'any de referència.

El moviment migratori fa referència al desplaçament d'una persona produït per un canvi de residència i també al fet caracteritzat per aquest succés. La informació continguda comprèn només els canvis de residència intermunicipals i, per tant, s'exclouen els canvis de residència dins d'un mateix municipi.

Les variacions residencials anuals de l'estadística no fan referència al nombre de persones que duen a terme una variació residencial, sinó al nombre de variacions efectuades, ja que un ciutadà pot canviar la seva residència d'un municipi a un altre més d'una vegada en un any.

Les dades de la immigració exterior procedeixen exclusivament de l'explotació de les altes municipals de població procedent de l'estranger. Els anys 2001, 2002 i 2003 no s'han publicat les dades sobre immigració exterior per la falta d'exhaustivitat que presenten (aquests fluxos tendien a incorporar-se directament en el Padró continu d'habitants per la via de les altes padronals per omissió d'inscripció anterior). A partir de l'any 2004 es tornen a publicar els fluxos d'immigració exterior perquè el nombre total de moviments té una exhaustivitat raonable, tot i que presenta un elevat nombre de "no consta" en la variable país de destinació.

La sèrie d'emigració externa s'inicia l'any 2005, any en què les dades, un cop analitzades, comencen a tenir consistència, tot i que presenta un elevat nombre de casos amb "no consta" en la variable país de destinació.

A partir del 2006 s'inclouen les baixes per caducitat. Aquestes baixes s'incorporen com a conseqüència de la modificació legislativa introduïda per la Llei orgànica 14/2003 d'estrangeria en la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, que estableix que els estrangers no comunitaris sense autorització de residència permanent tenen l'obligació de renovar la inscripció padronal cada dos anys. Si no la renoven, els ajuntaments han de declarar la caducitat de la inscripció.

Podeu obtenir més informació d'aquesta estadística consultant la metodologia.