Saltar al contingut principal

Finançament del sistema de protecció social

Finançament del sistema de protecció social Catalunya. 2006
Import % Euros per habitant
Cotitzacions efectives dels ocupadors 16.395.538 46,14 2.342
Cotitzacions imputades dels ocupadors 2.674.532 7,53 382
Cotitzacions de les persones protegides 6.230.435 17,54 890
Aportació administració autonòmica 9.575.245 26,95 1.368
Aportació administració central -380.955 -1,07 -54
Aportació altres administracions 259.336 0,73 37
Altres ingressos corrents 777.289 2,19 111
Total 35.531.420 100,00 5.076
Unitats: Milers d'euros.
Font: Idescat. Comptes de la protecció social.
Finançament del sistema de protecció social Espanya. 2006
Import % Euros per habitant
Cotitzacions efectives dels ocupadors 88.044.731 40,50 1.998
Cotitzacions imputades dels ocupadors 19.063.638 8,77 433
Cotitzacions de les persones protegides 30.475.936 14,02 692
Aportació administració central 14.191.494 6,53 322
Aportació altres administracions 60.983.404 28,05 1.384
Altres ingressos corrents 4.619.139 2,12 105
Total 217.378.341 100,00 4.933
Unitats: Milers d'euros.
Font: Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social; INE.

Darrera actualització: 20 de gener de 2016.

Nota metodològica

Les dades sobre protecció social han estat elaborades d'acord amb la metodologia SEEPROS, en la seva versió del 1996, que impulsa l'Eurostat i ja ressenyada en la nota metodològica de la fitxa de Despeses del sistema de protecció social.

Com en el cas de les despeses, aquestes dades també presenten certes dificultats d'actualització i estabilització, amb diferències en sèries publicades anteriorment. Això és degut al fet que la metodologia SEEPROS ha anat precisant alguns aspectes de la seva aplicació, amb els consegüents ajustos en les nostres dades.

En el cas del finançament és determinant el criteri que s'utilitzi per territorialitzar les aportacions de l'Estat central a la Seguretat Social. En aquests comptes s'ha utilitzat el criteri d'efectuar una estimació en proporció al nombre d'afiliats. Aquesta opció ens condueix a presentar un superàvit comptable aproximat que cal entendre com l'escreix entre els ingressos de la Tresoreria General de la Seguretat Social (i la resta de fonts d'ingressos marginals del sistema) a Catalunya i les despeses realitzades per tot el sistema (INSS, ISM, SCS, ICS, ICASS, INEM, etc.).

L'existència d'una base solidària sobre la qual s'estructura la Seguretat Social en el conjunt de l'Estat dificulta l'elaboració dels comptes d'una comunitat autònoma.