Accidents de trànsit amb víctimes

Accidents de trànsit amb víctimes Catalunya. Valor
Accidents Vies urbanes Vies interurbanes Víctimes Ferits Ferits greus Ferits lleus Morts a 24 hores Morts a 30 dies
2017 27.052 18.097 8.955 36.167 35.927 1.711 34.216 240 283
2016 26.996 18.220 8.769 36.285 36.044 1.839 34.215 231 282
2015 25.286 17.279 8.007 33.964 33.703 1.900 31.803 261 291
2014 23.828 16.305 7.523 32.317 32.087 1.888 30.199 230 272
2013 23.831 15.901 7.930 32.412 32.180 1.901 30.279 232 272
2012 23.368 16.144 7.224 31.904 31.630 1.980 29.650 274 336
2011 22.775 15.528 7.247 30.772 30.492 1.866 28.626 280 352
2010 24.085 15.942 8.143 32.618 32.279 2.007 30.272 339 381
2009 24.663 16.691 7.972 33.158 32.792 2.062 30.730 366 411
2008 24.590 16.445 8.145 33.050 32.659 2.178 30.481 391 452
2007 26.063 17.275 8.788 35.086 34.633 2.563 32.070 453 521
2006 24.854 16.895 7.959 33.683 33.192 2.928 30.264 491 569
2005 20.965 17.242 3.723 29.047 28.498 3.616 24.882 549 641
2004 20.229 16.720 3.509 27.987 27.416 3.900 23.516 571 661
2003 20.618 16.436 4.182 29.380 28.713 3.909 24.804 667 751
2002 21.465 16.914 4.551 30.599 29.891 3.994 25.897 708 812
2001 22.992 17.295 5.697 32.646 31.936 4.111 27.825 710 815
2000 23.438 17.118 6.320 33.048 32.270 4.367 27.903 778 891
Font: Departament d'Interior. Servei Català de Trànsit.
Nota: Morts a 24 hores en vies urbanes i interurbanes.
Accidents de trànsit amb víctimes Espanya. Valor
Accidents Víctimes Morts a 24 hores Morts a 30 dies
2017 102.233 140.992 1.198 (p) 1.830
2016 102.362 142.200 1.161 1.810
2015 97.756 136.144 1.131 1.689
2014 91.570 128.320 1.132 1.688
2013 89.519 126.400 1.134 1.680
2012 83.115 117.793 1.301 1.903
2011 83.027 117.689 1.484 2.060
2010 85.503 122.823 1.729 2.478
2009 88.251 127.680 1.903 2.714
2008 93.161 134.047 2.180 3.100
2007 100.508 146.344 2.741 3.823
2006 99.797 147.554 2.989 4.104
2005 91.187 137.251 3.268 4.442
2004 94.009 143.124 3.464 4.741
2003 99.987 156.034 3.993 5.399
2002 98.433 152.264 3.967 5.347
2001 100.393 155.116 4.067 5.517
2000 101.729 155.557 4.241 5.776
Font: Dirección General de Tráfico.
Nota: Morts a 24 hores en vies interurbanes.
(p) Dada provisional.

Data de publicació: 8 d'octubre del 2018.

Nota metodològica

D'acord amb l'Ordre del Ministeri de Relacions amb les Corts i de la Secretaria de Govern de 18 de febrer de 1993, per la qual es modifica l'Estadística d'accidents de circulació (BOE núm. 47, de 24 de febrer de 2003), són objecte d'aquesta estadística els accidents que compleixen les circumstàncies següents:

1. Produir-se o tenir el seu origen en una de les vies o els terrenys que són objecte de la legislació sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària.

2. Resultar-ne com a conseqüència:

  • a) Una o més persones mortes o ferides.
  • b) Només danys materials.

3. Estar-hi implicat, com a mínim, un vehicle en moviment.

Definicions

Accident amb víctimes

Aquell en el qual una o més persones resulten mortes o ferides.

Víctima

Tota persona que resulti morta o ferida com a conseqüència d'un accident de trànsit.

Ferit

Tota persona que no ha resultat morta en un accident de trànsit, però que ha sofert una o més ferides greus o lleus.

Ferit greu

Tota persona que, com a conseqüència de l'accident, és hospitalitzada per un període superior a 24 hores.

Ferit lleu

Tota persona que, com a conseqüència de l'accident, rep assistència mèdica en el lloc de l'accident o bé és hospitalitzada per un període inferior a 24 hores.

Mort

Tota persona que, com a conseqüència de l'accident, mori en el moment de l'accident o dins dels 30 dies següents.

El nombre de morts durant les primeres 24 hores es determina mitjançant el seguiment de tots els casos; els dels morts dins dels 30 dies següents es determina, fins al moment en què estigui plenament garantit el seguiment real de tots els ferits durant aquest període, aplicant a la xifra de morts a 24 hores el factor de correcció que es dedueixi del seguiment real d'una mostra representativa de ferits greus que, com a mínim cada quatre anys, realitzarà el Servei Català de Trànsit, conjuntament amb la Direcció General de Trànsit. Aquests factors de correcció es van aplicar per primera vegada l'any 1993. Van ser revisats en compliment del que establia l'esmentada Ordre del Ministeri de Relacions amb les Corts i de la Secretaria de Govern; el 2001 s'hi van aplicar nous factors.