Saltar al contingut principal

Indicadors d'activitat hotelera. 12/2024 i any 2024. Dades provisionals

El nombre de pernoctacions en establiments hotelers van disminuir un 1,5% interanual a Catalunya al desembre del 2024, segons l'Enquesta d'ocupació hotelera. El nombre de pernoctacions del turisme domèstic va disminuir un 5,0%; d'aquestes, les realitzades pels viatgers catalans van decréixer un 8,2%, i les dels viatgers procedents de la resta de l'Estat un 0,8%. Les pernoctacions del turisme estranger van augmentar un 0,5% interanual.

Per país de procedència, els turistes procedents de França, Estats Units i Itàlia són els que van fer més pernoctacions en termes absoluts (209,7, 156,9 i 143,4 milers, respectivament), amb una variacio interanual positiva a Itàlia (1,4%) i negaiva a França (−11,7%) i als Estats Units (−2,8%).

Per marques turístiques, Barcelona, Costa Barcelona i Costa Brava són les que van concentrar més pernoctacions (1,5 milions, 338,7 milers i 192,5 milers, respectivament) amb variacions interanuals positives a Barcelona (1,6%) i Costa Barcelona (6,1%), i negativa a Costa Brava (−21,9%)..

D'altra banda, el nombre de viatgers registrats en establiments hotelers va augmentar un 0,2% interanual, amb una disminució del 0,7% en el turisme domèstic i un creixement del 0,9% en el turisme estranger.

L'any 2024, les pernoctacions en els establiments hotelers van augmentar un 3,3% a Catalunya, segons dades provisionals de l'Enquesta d'ocupació hotelera. Les pernoctacions del turisme domèstic van decréixer un 4,2% respecte a un any enrere (−6,5% el català i un−1,3% el procedent de la resta de l'Estat), i les del turisme estranger van augmentar un 6,4%. Per marques turístiques, Barcelona, Costa Brava i Costa Barcelona són les que van registrar més pernoctacions (23,3, 12,2 i 11,0 milions, respectivament). Durant l'any 2024, el grau d'ocupació per habitacions a Catalunya es va situar en el 71,2%. Pel que fa al nombre de viatgers, aquest va augmentar un 1,7% respecte a l'any 2023.