Saltar al contingut principal

Enquesta de clima empresarial. Mòdul d'actualitat empresarial. T4/2024

El quart trimestre del 2024, el 21,0% d'establiments empresarials de Catalunya van declarar que havien notat una millora en la tramitació administrativa. Per sectors d’activitat, l'hostaleria i el comerç van presentar els percentatges més baixos en la millora de la tramitació administrativa (15,9% i 18,2%, respectivament), mentre que la resta de serveis va presentar el percentatge més elevat (22,5%).

Per àmbits, el de la seguretat, els riscos i el medi ambient va ser on més establiments van declarar que els generava molta o massa càrrega i complexitat administratives (54,1%), seguit de l'àmbit de les relacions laborals (49,8%).

Pel que fa al cost econòmic que els va representar donar compliment a les regulacions i les càrregues imposades per les administracions públiques, el 33,7% dels establiments van declarar que el cost havia estat entre 6.000 i 30.000 euros l’any 2024, mentre que per al 30,1% el cost havia estat inferior als 6.000 euros i per al 16,2%, superior als 30.000 euros.

Entre els establiments que van declarar que havien notat millores en la tramitació administrativa el darrer any, un 32,1% van declarar que havia millorat bastant o molt la reducció dels terminis de resposta de l'Administració. A aquesta mesura, la van seguir la simplificació de formularis i la petició d’informació complementària i els avisos i serveis proactius dirigits a les empreses, totes dues amb un 28,0% d'establiments que van considerar que la seva millora havia estat notable.

Finalment, quant als canals de comunicació a disposició de les empreses, el 20,4% dels establiments van declarar que coneixien la finestreta única empresarial (FUE), mentre que el 43,8% tenien coneixement del Canal Empresa.