Valoració de coneixements i competències de l'FP per millorar l'oferta formativa. Per grandària de l'establiment
Catalunya
T2/2023
Menys de 10 ocupats | De 10 a 49 ocupats | De 50 ocupats o més | Total | |
---|---|---|---|---|
Formació més especialitzada | ||||
Cap o poc | 24,8 | 30,8 | 37,8 | 34,4 |
Bastant o molt | 75,2 | 69,2 | 62,2 | 65,6 |
Realització de més hores de pràctiques en els centres de treball | ||||
Cap o poc | 30,1 | 31,8 | 28,5 | 29,5 |
Bastant o molt | 69,9 | 68,2 | 71,5 | 70,5 |
Coneixement d'idiomes | ||||
Cap o poc | 56,1 | 49,7 | 40,3 | 44,6 |
Bastant o molt | 43,9 | 50,3 | 59,7 | 55,4 |
Competències cognitives (anàlisi i resolució de problemes, presa de decisions, generació de noves idees, etc.) | ||||
Cap o poc | 33,8 | 29,4 | 32,3 | 31,8 |
Bastant o molt | 66,2 | 70,6 | 67,7 | 68,2 |
Competències socials (integració al grup de treball, intel·ligència emocional, etc.) | ||||
Cap o poc | 43,3 | 50,3 | 43,5 | 45,0 |
Bastant o molt | 56,7 | 49,7 | 56,5 | 55,0 |
Competències transversals (adaptació a noves situacions, treball en equip, iniciativa, autonomia, etc.) | ||||
Cap o poc | 35,3 | 32,6 | 37,4 | 36,0 |
Bastant o molt | 64,7 | 67,4 | 62,6 | 64,0 |
Competències tecnològiques i digitals | ||||
Cap o poc | 61,2 | 60,0 | 56,7 | 58,1 |
Bastant o molt | 38,8 | 40,0 | 43,3 | 41,9 |
Habilitats comunicatives (expressió oral i escrita) | ||||
Cap o poc | 38,2 | 40,4 | 42,6 | 41,5 |
Bastant o molt | 61,8 | 59,6 | 57,4 | 58,5 |
Unitats: % d'establiments que han contractat en els darrers 3 anys personal amb titulació universitària recent. | ||||
Font: Idescat. Mòdul d'actualitat empresarial de l'Enquesta de clima empresarial. |
Taules disponibles [+]
- Indústria
- Construcció
- Comerç
- Hostaleria
- Resta de serveis
- Total Catalunya
-
Mòdul d'actualitat empresarial
- Ciberseguretat (T4/2023)
- Reforma laboral i dificultats de contractació (T3/2023)
-
Formació professional i empresa (T2/2023)
- Dificultats per contractar persones adequades titulades en FP
- Aspectes que dificulten contractar persones titulades en FP
-
Contractació de persones titulades recentment en FP
- Contractacions
-
Valoració de coneixements i competències que caldria millorar de l'FP
- Per sector d'activitat
- Per grandària de l'establiment
- Col·laboració amb centres que imparteixen FP
- Fons de recuperació europeus (T1/2023)
- Dificultats amb els aprovisionaments i impacte del conflicte bèl·lic entre Rússia i Ucraïna (T4/2022)
- Preus de l'energia i eficiència energètica (T3/2022)
- Dificultats amb els aprovisionaments i impacte del conflicte bèl·lic entre Rússia i Ucraïna (T2/2022)
- Fons de recuperació europeus i conflicte bèl·lic (T1/2022)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T1/2022)
- Dificultats amb els aprovisionaments (T4/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T4/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T3/2021)
- Contractació de nou personal; universitat i empresa (T2/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T2/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T1/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T4/2020)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T3/2020)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T2/2020)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T1/2020)
- Formació professional i empresa (T4/2019)
- Increment del salari mínim el 2019 (T3/2019)
- Productivitat i finançament (T2/2019)
- Objectius de desenvolupament sostenible (ODS) (T1/2019)
- Condicions laborals i mesures d'organització i gestió (T4/2018)
- Igualtat de gènere a l'empresa (T3/2018)
- Tramitació administrativa (T2/2018)
- Relació universitat i empresa (T1/2018)