Polítiques per a la igualtat de gènere implantades a les empreses en els darrers 5 anys. Per grandària de l'establiment
Catalunya
T3/2024
| Menys de 10 ocupats | De 10 a 49 ocupats | De 50 ocupats o més | Total | |
|---|---|---|---|---|
| Pla d'igualtat | ||||
| Sí | 29,0 | 43,4 | 51,9 | 42,8 |
| No | 47,8 | 35,7 | 12,3 | 29,4 |
| Ja en tenia | 21,6 | 18,7 | 29,1 | 23,9 |
| NS/NR | 1,7 | 2,2 | 6,7 | 4,0 |
| Comunicació interna i externa de mesures i actuacions fetes en favor de la igualtat | ||||
| Sí | 30,5 | 43,4 | 50,9 | 42,8 |
| No | 47,5 | 37,8 | 16,9 | 31,8 |
| Ja en tenia | 20,3 | 16,6 | 25,5 | 21,4 |
| NS/NR | 1,7 | 2,2 | 6,7 | 4,0 |
| Mesures per assolir la paritat de gènere (quotes, programes de mentoria, etc.) | ||||
| Sí | 19,3 | 26,5 | 37,7 | 29,1 |
| No | 58,8 | 54,9 | 35,7 | 47,9 |
| Ja en tenia | 20,3 | 16,4 | 19,9 | 19,0 |
| NS/NR | 1,7 | 2,2 | 6,7 | 4,0 |
| Mesures per reduir la desigualtat salarial | ||||
| Sí | 25,5 | 35,4 | 38,8 | 33,9 |
| No | 46,6 | 31,1 | 23,5 | 32,5 |
| Ja en tenia | 26,2 | 31,3 | 31,0 | 29,7 |
| NS/NR | 1,7 | 2,2 | 6,7 | 4,0 |
| Mètode d'avaluació dels llocs de treball que garanteixi la igualtat salarial per llocs d'igual valor | ||||
| Sí | 27,3 | 39,7 | 46,0 | 38,7 |
| No | 45,5 | 30,3 | 18,0 | 29,6 |
| Ja en tenia | 25,5 | 27,8 | 29,3 | 27,8 |
| NS/NR | 1,7 | 2,2 | 6,7 | 4,0 |
| Comunicació no sexista i inclusiva | ||||
| Sí | 35,3 | 45,3 | 51,9 | 45,1 |
| No | 38,6 | 28,2 | 8,6 | 23,0 |
| Ja en tenia | 24,4 | 24,2 | 32,8 | 27,9 |
| NS/NR | 1,7 | 2,2 | 6,7 | 4,0 |
| Accions formatives en matèria d'igualtat al món laboral adreçades a la plantilla | ||||
| Sí | 29,8 | 36,8 | 49,6 | 40,1 |
| No | 53,4 | 46,0 | 23,2 | 38,5 |
| Ja en tenia | 15,1 | 15,0 | 20,6 | 17,4 |
| NS/NR | 1,7 | 2,2 | 6,7 | 4,0 |
| Protocol d'assetjament a la feina (psicològic, sexual, per raó de sexe, gènere i diversitat sexual) | ||||
| Sí | 38,6 | 50,9 | 57,2 | 49,9 |
| No | 40,7 | 26,1 | 7,2 | 22,4 |
| Ja en tenia | 19,0 | 20,8 | 28,9 | 23,7 |
| NS/NR | 1,7 | 2,2 | 6,7 | 4,0 |
| Mesures per millorar la salut mental de la plantilla tenint en compte les diferències entre homes i dones (anàlisi de riscos psicosocials, prevenció de l'absentisme, etc.) | ||||
| Sí | 21,8 | 29,7 | 41,5 | 32,3 |
| No | 60,4 | 52,5 | 31,6 | 46,0 |
| Ja en tenia | 16,2 | 15,6 | 20,2 | 17,7 |
| NS/NR | 1,7 | 2,2 | 6,7 | 4,0 |
| Promoció del teletreball tenint en compte possibles necessitats diferents entre homes i dones | ||||
| Sí | 20,8 | 29,2 | 33,9 | 28,7 |
| No | 63,3 | 57,9 | 47,9 | 55,3 |
| Ja en tenia | 14,2 | 10,6 | 11,5 | 12,1 |
| NS/NR | 1,7 | 2,2 | 6,7 | 4,0 |
| Mesures de conciliació complementàries a les legals (permisos extra, escoles bressol, etc.) | ||||
| Sí | 28,3 | 32,3 | 32,9 | 31,4 |
| No | 52,0 | 48,6 | 38,7 | 45,4 |
| Ja en tenia | 18,0 | 17,0 | 21,7 | 19,3 |
| NS/NR | 1,7 | 2,2 | 6,7 | 4,0 |
| Horari laboral europeu (jornada continuada i sortida a les 17h) | ||||
| Sí | 22,4 | 26,8 | 26,5 | 25,4 |
| No | 59,0 | 53,7 | 46,5 | 52,2 |
| Ja en tenia | 17,0 | 17,2 | 20,3 | 18,4 |
| NS/NR | 1,7 | 2,2 | 6,7 | 4,0 |
| Flexibilitat horària d'entrada i sortida, i hores per gestions familiars/personals | ||||
| Sí | 42,8 | 47,6 | 45,6 | 45,3 |
| No | 27,7 | 21,3 | 14,3 | 20,2 |
| Ja en tenia | 27,9 | 28,8 | 33,4 | 30,5 |
| NS/NR | 1,7 | 2,2 | 6,7 | 4,0 |
| Unitats: % d'establiments. | ||||
| Font: Idescat i Cambra de Comerç de Barcelona. Mòdul d'actualitat empresarial de l'Enquesta de clima empresarial. | ||||
Taules disponibles [+]
- Indústria
- Construcció
- Comerç
- Hostaleria
- Resta de serveis
- Total Catalunya
-
Mòdul d'actualitat empresarial
- Pujada d’aranzels dels Estats Units (a partir de l’agost del 2025). Impacte en els negocis i accions dels governs (T3/2025)
- Ciberseguretat (T2/2025)
- Pujada d'aranzels. Impacte en els negocis i accions dels governs (T1/2025)
- Tramitació administrativa (T4/2024)
- Igualtat de gènere en l'entorn empresarial (T3/2024)
- Intel·ligència artificial (IA) (T2/2024)
- Sostenibilitat ambiental, social i de governança (ESG) (T1/2024)
- Ciberseguretat (T4/2023)
- Reforma laboral i dificultats de contractació (T3/2023)
- Formació professional i empresa (T2/2023)
- Fons de recuperació europeus (T1/2023)
- Dificultats amb els aprovisionaments i impacte del conflicte bèl·lic entre Rússia i Ucraïna (T4/2022)
- Preus de l'energia i eficiència energètica (T3/2022)
- Dificultats amb els aprovisionaments i impacte del conflicte bèl·lic entre Rússia i Ucraïna (T2/2022)
- Fons de recuperació europeus i conflicte bèl·lic (T1/2022)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T1/2022)
- Dificultats amb els aprovisionaments (T4/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T4/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T3/2021)
- Contractació de nou personal; universitat i empresa (T2/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T2/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T1/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T4/2020)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T3/2020)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T2/2020)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T1/2020)
- Formació professional i empresa (T4/2019)
- Increment del salari mínim el 2019 (T3/2019)
- Productivitat i finançament (T2/2019)
- Objectius de desenvolupament sostenible (ODS) (T1/2019)
- Condicions laborals i mesures d'organització i gestió (T4/2018)
- Igualtat de gènere a l'empresa (T3/2018)
- Tramitació administrativa (T2/2018)
- Relació universitat i empresa (T1/2018)