Grau de millora de determinades mesures de reducció de les càrregues i els costos de la tramitació administrativa. Per grandària de l'establiment
Catalunya
T4/2024
| Menys de 10 ocupats | De 10 a 49 ocupats | De 50 ocupats o més | Total | |
|---|---|---|---|---|
| Reducció dels terminis de resposta de l'Administració | ||||
| Poca o molt poca | 19,4 | 18,6 | 17,4 | 18,3 |
| Normal | 39,2 | 36,8 | 33,1 | 35,9 |
| Bastanta o molta | 27,2 | 25,6 | 39,8 | 32,1 |
| NS/NR | 14,2 | 19,0 | 9,7 | 13,7 |
| Simplificació de formularis i petició d'informació complementària | ||||
| Poca o molt poca | 24,1 | 15,4 | 15,6 | 18,0 |
| Normal | 36,3 | 45,3 | 40,7 | 40,8 |
| Bastanta o molta | 24,0 | 19,2 | 36,9 | 28,0 |
| NS/NR | 15,5 | 20,2 | 6,9 | 13,2 |
| Reducció dels costos de taxes i registres | ||||
| Poca o molt poca | 41,9 | 37,2 | 32,7 | 36,7 |
| Normal | 26,8 | 29,2 | 34,5 | 30,8 |
| Bastanta o molta | 12,1 | 10,6 | 16,8 | 13,7 |
| NS/NR | 19,2 | 23,0 | 16,0 | 18,9 |
| Més coordinació entre administracions, evitar duplicats | ||||
| Poca o molt poca | 30,7 | 20,6 | 19,6 | 23,0 |
| Normal | 31,0 | 38,4 | 40,8 | 37,3 |
| Bastanta o molta | 20,0 | 19,0 | 27,7 | 23,0 |
| NS/NR | 18,3 | 22,0 | 11,9 | 16,7 |
| Menys normativa i de més qualitat | ||||
| Poca o molt poca | 38,4 | 27,4 | 28,2 | 30,9 |
| Normal | 29,4 | 34,4 | 42,2 | 36,3 |
| Bastanta o molta | 12,1 | 11,4 | 17,7 | 14,3 |
| NS/NR | 20,1 | 26,7 | 11,9 | 18,6 |
| Més coordinació entre les unitats inspectores | ||||
| Poca o molt poca | 28,3 | 18,8 | 15,5 | 20,1 |
| Normal | 32,3 | 34,1 | 40,2 | 36,2 |
| Bastanta o molta | 10,5 | 12,5 | 20,4 | 15,3 |
| NS/NR | 28,9 | 34,5 | 24,0 | 28,4 |
| Aportació de dades un sol cop (only once) | ||||
| Poca o molt poca | 25,5 | 16,6 | 16,6 | 19,2 |
| Normal | 30,5 | 34,1 | 42,5 | 36,6 |
| Bastanta o molta | 18,4 | 21,8 | 29,6 | 24,1 |
| NS/NR | 25,6 | 27,5 | 11,3 | 20,1 |
| Avisos i serveis proactius dirigits a les empreses | ||||
| Poca o molt poca | 21,3 | 13,5 | 18,0 | 17,6 |
| Normal | 32,5 | 32,9 | 34,8 | 33,6 |
| Bastanta o molta | 26,8 | 27,0 | 29,4 | 28,0 |
| NS/NR | 19,5 | 26,7 | 17,8 | 20,9 |
| Més claredat i qualitat de la informació disponible | ||||
| Poca o molt poca | 18,2 | 15,0 | 14,3 | 15,6 |
| Normal | 38,3 | 35,5 | 47,9 | 41,6 |
| Bastanta o molta | 27,3 | 27,4 | 27,9 | 27,6 |
| NS/NR | 16,2 | 22,1 | 9,9 | 15,2 |
| Unitats: % d'establiments que han notat una millora en la tramitació administrativa el darrer any. | ||||
| Font: Idescat. Mòdul d'actualitat empresarial de l'Enquesta de clima empresarial. | ||||
Taules disponibles [+]
- Indústria
- Construcció
- Comerç
- Hostaleria
- Resta de serveis
- Total Catalunya
-
Mòdul d'actualitat empresarial
- Pujada d’aranzels dels Estats Units (a partir de l’agost del 2025). Impacte en els negocis i accions dels governs (T3/2025)
- Ciberseguretat (T2/2025)
- Pujada d'aranzels. Impacte en els negocis i accions dels governs (T1/2025)
- Tramitació administrativa (T4/2024)
- Igualtat de gènere en l'entorn empresarial (T3/2024)
- Intel·ligència artificial (IA) (T2/2024)
- Sostenibilitat ambiental, social i de governança (ESG) (T1/2024)
- Ciberseguretat (T4/2023)
- Reforma laboral i dificultats de contractació (T3/2023)
- Formació professional i empresa (T2/2023)
- Fons de recuperació europeus (T1/2023)
- Dificultats amb els aprovisionaments i impacte del conflicte bèl·lic entre Rússia i Ucraïna (T4/2022)
- Preus de l'energia i eficiència energètica (T3/2022)
- Dificultats amb els aprovisionaments i impacte del conflicte bèl·lic entre Rússia i Ucraïna (T2/2022)
- Fons de recuperació europeus i conflicte bèl·lic (T1/2022)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T1/2022)
- Dificultats amb els aprovisionaments (T4/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T4/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T3/2021)
- Contractació de nou personal; universitat i empresa (T2/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T2/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T1/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T4/2020)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T3/2020)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T2/2020)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T1/2020)
- Formació professional i empresa (T4/2019)
- Increment del salari mínim el 2019 (T3/2019)
- Productivitat i finançament (T2/2019)
- Objectius de desenvolupament sostenible (ODS) (T1/2019)
- Condicions laborals i mesures d'organització i gestió (T4/2018)
- Igualtat de gènere a l'empresa (T3/2018)
- Tramitació administrativa (T2/2018)
- Relació universitat i empresa (T1/2018)