Valoració de la prioritat de determinades mesures per reduir les càrregues i els costos de la tramitació administrativa. Per sector d'activitat
Catalunya
T4/2024
| Indústria | Construcció | Comerç | Hostaleria | Resta de serveis | Total | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Reducció dels terminis de resposta de l'Administració | ||||||
| Poca o molt poca | 5,6 | 8,9 | 6,6 | 8,8 | 7,0 | 6,8 |
| Normal | 15,1 | 18,4 | 19,4 | 6,8 | 19,9 | 18,0 |
| Bastanta o molta | 68,3 | 64,5 | 60,5 | 70,7 | 61,9 | 63,7 |
| NS/NR | 11,0 | 8,2 | 13,5 | 13,7 | 11,2 | 11,5 |
| Simplificació de formularis i petició d'informació complementària | ||||||
| Poca o molt poca | 3,6 | 4,1 | 5,6 | 4,2 | 4,8 | 4,6 |
| Normal | 10,5 | 13,5 | 12,1 | 6,2 | 15,1 | 12,9 |
| Bastanta o molta | 75,9 | 75,9 | 68,9 | 75,9 | 69,1 | 71,5 |
| NS/NR | 10,0 | 6,6 | 13,4 | 13,7 | 11,0 | 11,0 |
| Reducció dels costos de taxes i registres | ||||||
| Poca o molt poca | 5,7 | 12,2 | 9,9 | 4,5 | 10,7 | 9,2 |
| Normal | 20,1 | 16,1 | 16,8 | 24,3 | 23,0 | 20,7 |
| Bastanta o molta | 61,8 | 64,6 | 57,7 | 59,3 | 54,5 | 57,8 |
| NS/NR | 12,4 | 7,2 | 15,6 | 11,8 | 11,8 | 12,3 |
| Més coordinació entre administracions, evitar duplicats | ||||||
| Poca o molt poca | 7,1 | 6,8 | 7,1 | 3,3 | 6,8 | 6,7 |
| Normal | 15,2 | 13,2 | 14,3 | 8,0 | 18,8 | 16,1 |
| Bastanta o molta | 66,1 | 69,1 | 64,3 | 72,5 | 63,2 | 65,0 |
| NS/NR | 11,6 | 10,9 | 14,3 | 16,1 | 11,2 | 12,1 |
| Menys normativa i de més qualitat | ||||||
| Poca o molt poca | 4,8 | 4,5 | 5,4 | 2,4 | 5,1 | 4,9 |
| Normal | 9,7 | 11,2 | 11,0 | 12,0 | 14,7 | 12,4 |
| Bastanta o molta | 74,5 | 75,1 | 69,9 | 75,4 | 69,4 | 71,4 |
| NS/NR | 11,0 | 9,2 | 13,7 | 10,2 | 10,8 | 11,3 |
| Més coordinació entre les unitats inspectores | ||||||
| Poca o molt poca | 9,7 | 8,6 | 7,4 | 8,4 | 8,7 | 8,6 |
| Normal | 17,7 | 19,2 | 21,6 | 12,8 | 21,4 | 20,0 |
| Bastanta o molta | 55,9 | 58,7 | 50,5 | 55,9 | 49,6 | 52,2 |
| NS/NR | 16,6 | 13,6 | 20,6 | 22,9 | 20,2 | 19,1 |
| Aportació de dades un sol cop (only once) | ||||||
| Poca o molt poca | 6,1 | 3,9 | 6,2 | 3,6 | 6,5 | 6,0 |
| Normal | 12,5 | 17,7 | 17,0 | 7,1 | 15,7 | 14,9 |
| Bastanta o molta | 67,2 | 68,6 | 62,4 | 77,3 | 64,9 | 65,8 |
| NS/NR | 14,2 | 9,8 | 14,5 | 12,0 | 13,0 | 13,3 |
| Avisos i serveis proactius dirigits a les empreses | ||||||
| Poca o molt poca | 8,1 | 12,6 | 12,7 | 8,8 | 10,3 | 10,4 |
| Normal | 21,6 | 21,1 | 23,0 | 19,4 | 24,4 | 23,0 |
| Bastanta o molta | 58,4 | 53,6 | 50,0 | 51,4 | 50,0 | 52,2 |
| NS/NR | 11,9 | 12,7 | 14,2 | 20,3 | 15,3 | 14,4 |
| Més claredat i qualitat de la informació disponible | ||||||
| Poca o molt poca | 6,0 | 10,1 | 6,5 | 6,1 | 5,8 | 6,3 |
| Normal | 15,6 | 15,5 | 15,3 | 18,0 | 18,8 | 17,1 |
| Bastanta o molta | 68,5 | 66,0 | 63,9 | 62,5 | 63,0 | 64,6 |
| NS/NR | 9,9 | 8,4 | 14,3 | 13,4 | 12,4 | 12,0 |
| Unitats: % d'establiments que no han notat una millora en la tramitació administrativa el darrer any.. | ||||||
| Font: Idescat. Mòdul d'actualitat empresarial de l'Enquesta de clima empresarial. | ||||||
Taules disponibles [+]
- Indústria
- Construcció
- Comerç
- Hostaleria
- Resta de serveis
- Total Catalunya
-
Mòdul d'actualitat empresarial
- Pujada d’aranzels dels Estats Units (a partir de l’agost del 2025). Impacte en els negocis i accions dels governs (T3/2025)
- Ciberseguretat (T2/2025)
- Pujada d'aranzels. Impacte en els negocis i accions dels governs (T1/2025)
- Tramitació administrativa (T4/2024)
- Igualtat de gènere en l'entorn empresarial (T3/2024)
- Intel·ligència artificial (IA) (T2/2024)
- Sostenibilitat ambiental, social i de governança (ESG) (T1/2024)
- Ciberseguretat (T4/2023)
- Reforma laboral i dificultats de contractació (T3/2023)
- Formació professional i empresa (T2/2023)
- Fons de recuperació europeus (T1/2023)
- Dificultats amb els aprovisionaments i impacte del conflicte bèl·lic entre Rússia i Ucraïna (T4/2022)
- Preus de l'energia i eficiència energètica (T3/2022)
- Dificultats amb els aprovisionaments i impacte del conflicte bèl·lic entre Rússia i Ucraïna (T2/2022)
- Fons de recuperació europeus i conflicte bèl·lic (T1/2022)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T1/2022)
- Dificultats amb els aprovisionaments (T4/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T4/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T3/2021)
- Contractació de nou personal; universitat i empresa (T2/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T2/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T1/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T4/2020)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T3/2020)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T2/2020)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T1/2020)
- Formació professional i empresa (T4/2019)
- Increment del salari mínim el 2019 (T3/2019)
- Productivitat i finançament (T2/2019)
- Objectius de desenvolupament sostenible (ODS) (T1/2019)
- Condicions laborals i mesures d'organització i gestió (T4/2018)
- Igualtat de gènere a l'empresa (T3/2018)
- Tramitació administrativa (T2/2018)
- Relació universitat i empresa (T1/2018)