Accions que haurien d'emprendre els governs per minimitzar l'impacte d'una pujada dels aranzels. Per sector d'activitat
Catalunya
T1/2025
| Indústria i construcció | Comerç | Hostaleria i resta de serveis | Total | |
|---|---|---|---|---|
| Negociacions i diplomàcia comercial a escala política (diàleg bilateral, aliances internacionals, etc.) | 94,5 | 95,3 | 93,4 | 94,3 |
| Ajuts i incentius fiscals (crear subvencions, reduir impostos, etc.) | 83,2 | 78,1 | 78,2 | 80,6 |
| Facilitats financeres (crèdits o línies de finançament) | 78,7 | 69,9 | 77,3 | 76,7 |
| Suport per expandir-se a nous mercats (promoció internacional, fires, petc.) | 85,5 | 71,7 | 84,4 | 82,7 |
| Ajuda en la recerca de proveïdors alternatius (oferir informació i suport) | 87,4 | 72,4 | 79,6 | 82,0 |
| Foment de la producció local (simplificació administrativa i normativa, més formació, més innovació, etc.) | 94,0 | 86,0 | 87,6 | 90,4 |
| Reducció de costos logístics (millorar infraestructures o reduir costos de duanes) | 92,0 | 90,6 | 87,4 | 90,2 |
| Unitats: % d'establiments que tenen relacions econòmiques amb algun país estranger de fora de la UE. | ||||
| Font: Idescat i Cambra de Comerç de Barcelona. Mòdul d'actualitat empresarial de l'Enquesta de clima empresarial. | ||||
Taules disponibles [+]
- Indústria
- Construcció
- Comerç
- Hostaleria
- Resta de serveis
- Total Catalunya
-
Mòdul d'actualitat empresarial
- Pujada d’aranzels dels Estats Units (a partir de l’agost del 2025). Impacte en els negocis i accions dels governs (T3/2025)
- Ciberseguretat (T2/2025)
-
Pujada d'aranzels. Impacte en els negocis i accions dels governs (T1/2025)
- Relacions econòmiques amb països de fora de la UE
- Preocupació per una pujada d'aranzels
- Impacte sobre els costos per una pujada d'aranzels
- Estratègies que adoptarien els negocis davant d'una pujada d'aranzels
-
Accions dels governs per minimitzar l'impacte d'una pujada d'aranzels
- Per sector d'activitat
- Per grandària de l'establiment
- Afectació per un enfortiment del dòlar
- Tramitació administrativa (T4/2024)
- Igualtat de gènere en l'entorn empresarial (T3/2024)
- Intel·ligència artificial (IA) (T2/2024)
- Sostenibilitat ambiental, social i de governança (ESG) (T1/2024)
- Ciberseguretat (T4/2023)
- Reforma laboral i dificultats de contractació (T3/2023)
- Formació professional i empresa (T2/2023)
- Fons de recuperació europeus (T1/2023)
- Dificultats amb els aprovisionaments i impacte del conflicte bèl·lic entre Rússia i Ucraïna (T4/2022)
- Preus de l'energia i eficiència energètica (T3/2022)
- Dificultats amb els aprovisionaments i impacte del conflicte bèl·lic entre Rússia i Ucraïna (T2/2022)
- Fons de recuperació europeus i conflicte bèl·lic (T1/2022)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T1/2022)
- Dificultats amb els aprovisionaments (T4/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T4/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T3/2021)
- Contractació de nou personal; universitat i empresa (T2/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T2/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T1/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T4/2020)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T3/2020)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T2/2020)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T1/2020)
- Formació professional i empresa (T4/2019)
- Increment del salari mínim el 2019 (T3/2019)
- Productivitat i finançament (T2/2019)
- Objectius de desenvolupament sostenible (ODS) (T1/2019)
- Condicions laborals i mesures d'organització i gestió (T4/2018)
- Igualtat de gènere a l'empresa (T3/2018)
- Tramitació administrativa (T2/2018)
- Relació universitat i empresa (T1/2018)