- Anuari estadístic de Catalunya
- Economia
- Recerca · Tecnologia
- Recerca, desenvolupament i innovació (R+D+I)
Innovació tecnològica. Despesa en activitats innovadores. Per tipus de despesa
2020 | 2019 | 2018 | |
---|---|---|---|
Empreses amb despesa en activitats innovadores feta a Catalunya (1) | 4.797 | 6.723 | 5.647 |
Despesa en activitats innovadores feta a Catalunya (en milers d'€) (1) | 4.512.493,9 | 5.246.846,1 | 4.958.187,3 |
Distribució percentual per tipus d'activitat per a la innovació | |||
R+D interna | 46,01 | 38,91 | 41,07 |
Adquisició d'R+D (R+D externa) | 15,70 | 17,79 | 18,99 |
Altres activitats innovadores (excloent-hi R+D interna i externa) | 38,28 | 43,30 | 41,11 |
Intensitat d'innovació (%) (2) | |||
Total d'empreses | 1,53 | 1,43 | 1,44 |
Empreses amb despesa en activitats innovadores en l'any de referència | 3,21 | 2,81 | 2,92 |
Empreses amb despesa en activitats d'R+D interna en l'any de referència | 3,55 | 3,38 | 3,37 |
Font: Idescat, a partir de dades de l'Enquesta sobre innovació a les empreses de l'INE. | |||
Notes: | |||
- Intensitat d'innovació: Despesa en activitats innovadores / volum de negoci (x100). | |||
- (1) Independentment d'on s'ubiqui la seu social. | |||
- (2) Empreses amb seu social a Catalunya. |
Darrera actualització: 29 d'abril de 2022.
Estadística INNota metodològica
Definició de conceptes
- Indicadors d'innovació
- Percentatge del volum de negoci que les empreses dediquen a innovació tecnològica.
- Innovació tecnològica
- Conjunt d'activitats científiques, tecnològiques, organitzatives, financeres o comercials que duu a terme una empresa, per tal de modificar i millorar els processos de producció i d'introduir nous productes al mercat.
Aspectes metodològics
Les dades sobre el procés d'innovació de les empreses a Catalunya s'obtenen de l'enquesta que realitza l'INE. Aquesta enquesta està destinada a empreses seleccionades per mostreig aleatori estratificat, d'acord amb la metodologia del Manual d'Oslo. Aquest manual recull les recomanacions metodològiques de l'Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE) per mesurar la innovació a les empreses.
Amb la revisió del Manual d'Oslo (revisió any 2005), s'amplia la definició d'empresa innovadora. A més de les empreses amb innovacions tecnològiques, que inclouen innovacions de producte i de procés, també es consideren les empreses amb innovacions no tecnològiques, que inclouen innovacions organitzatives i de comercialització.
Una innovació tecnològica, tal com es defineix en aquesta enquesta, és un producte (bé o servei) nou o sensiblement millorat introduït en el mercat, o un procés nou o sensiblement millorat introduït en l'empresa.
L'estadística proporciona el nombre d'empreses amb activitats d'innovació tecnològica en funció de la despesa en les diferents activitats innovadores (R+D interna i externa, compra de maquinària i equips, altres coneixements externs per a innovació, formació, introducció d'innovacions en el mercat, disseny i preparatius per a la distribució/producció). També proporciona dades sobre el nombre d'empreses segons el tipus d'innovació tecnològica (de producte, de procés i de producte i procés), així com la despesa en aquestes activitats d'innovació.
Les empreses EIN són les empreses amb innovació tecnològica en el període, més aquelles que tenen innovacions tecnològiques en curs o no exitoses en el mateix període.
S'entén que una empresa EIN ha sol·licitat una patent si ho ha fet en qualsevol de les oficines següents: Oficina Espanyola de Patents i Marques, Oficina Europea de Patents, Oficina Americana de Patents i Marques, així com les patents del Tractat de Cooperació en matèria de patents.
També es dóna informació dels objectius als quals ha estat orientada aquesta innovació: objectius orientats als productes, als processos, sobre ocupació i altres.
Una innovació no tecnològica, tal com es defineix en aquesta enquesta, consisteix en nous mètodes organitzatius en el funcionament intern de l'empresa, del lloc de treball o en les relacions externes, així com en la implementació de noves estratègies o conceptes comercials.
Pel que fa a la innovació no tecnològica, l'estadística dóna informació del nombre d'empreses segons el tipus d'innovació no tecnològica així com del grau d'importància dels objectius que es persegueixen amb aquestes innovacions organitzatives i de comercialització.
La informació no disponible es representa mitjançant el símbol ":". Quan el valor és inferior al de la unitat mínima que permet estimar l'operació estadística, o afecta el secret estadístic, el símbol utilitzat és "..".
Taules disponibles [+]
- Demografia · Societat
- Qualitat de vida
-
Economia
- Macromagnituds
- Empreses · Finances
- Finances públiques
- Inversió i comerç exterior
- Preus
-
Recerca · Tecnologia
-
Recerca, desenvolupament i innovació (R+D+I)
- Despesa en R+D interna . Per sectors d'execució
- Despesa en R+D interna. Per origen dels fons i sectors d'execució
- Personal en R+D. Per sectors d'execució i ocupació
- Personal en R+D. Per sexe, ocupació i sectors d'execució
- Empreses amb activitats innovadores. Per tipus d'innovació
- Despesa en activitats innovadoras. Per tipus de despesa
- Tecnologies de la informació i la comunicació (TIC)
- Macromagnituds del sector de la informació
-
Recerca, desenvolupament i innovació (R+D+I)
- Sectors econòmics
- Medi ambient · Territori