Indicadors de rendibilitat del sector hoteler
Codi: 03 08 04 • PAAE: 2021 • Tipus: consolidada
Àmbit: 03. Sectors econòmics • Subàmbit: 03 08. Turisme
Organismes responsables: Institut d'Estadística de Catalunya
Organismes col·laboradors: Departament d'Empresa i Coneixement, Institut Nacional d'Estadística
Cost directe estimat: 11.400 €
Ressenya: Explotació específica per a Catalunya, segons marques turístiques i categories, de l'Enquesta d'ocupació hotelera d'àmbit estatal per conèixer la facturació mitjana per habitació ocupada (ADR) i els ingressos per habitació disponible (RevPAR).
Fases del procés estadístic: especificació de necessitats, procés, anàlisi, difusió, avaluació.
Informant: establiment
Unitat d'informació: dades agregades
Tècnica de recollida de dades de l'operació de camp pròpia: —
Origen de la informació i arxius i registres que es preveu utilitzar:
Variables principals: facturació mitjana per habitació ocupada (ADR), ingressos per habitació disponible (RevPAR)
Desagregació territorial dels resultats: Catalunya, marques turístiques
Període de referència: 2020-2021 (mesos de desembre del 2020 fins a novembre del 2021)
Calendari de disponibilitat dels resultats sintètics: mesos del 2021
Canal de difusió:
Adreça escurçada: https://idescat.cat/paae/2021/030804
Compliment
Grau de compliment : L'actuació s'ha dut a terme.
Informació disponible:
El principal objectiu dels indicadors de rendibilitat del sector hoteler és elaborar dos indicadors que facilitin a aquest sector la presa de decisions, ja que els permet avaluar la seva política de preus o 'revenue management':
ADR: Average Daily Rate (tarifa mitjana diària) o facturació mitjana per habitació ocupada.
RevPAR: Revenue per Available Room o ingressos per habitació disponible.
La recollida de dades per al càlcul de l'ADR i del RevPAR es fa amb l'Enquesta d'ocupació hotelera (EOH), per la qual cosa el detall dels àmbits i del disseny mostral són els mateixos que els de l'enquesta.
L'Idescat fa una difusió mensual d'ambdós indicadors en l'àmbit de Catalunya per categories d'hotels i per marques turístiques. Els dos indicadors es difonen tant en valor com les variacions respecte al mateix mes de l'any anterior.
Referència temporal de les dades: 2020-2021 (mesos de desembre del 2020 fins a novembre del 2021)
Desagregació territorial de les dades publicades: Catalunya, marques turístiques
Resultats publicats:
Per conèixer el significat d'aquests camps, consulteu l'apartat Continguts de la fitxa descriptiva de l'actuació estadística.