Estadística de l'activitat en càmpings (TURCAM). I/2017

02.05.2017

El nombre de pernoctacions als càmpings de Catalunya disminueix un 48,2% interanual al primer trimestre de l'any 2017, segons dades provisionals de l'Enquesta d'ocupació en càmpings. Segons l'origen del turisme, el turisme domèstic decreix un 55,1%: el turisme català disminueix un 54,9% i el procedent de la resta de l'estat un 60,2%; pel que fa al turisme estranger també decreix (−20,7%). D'altra banda, el nombre de viatgers registrat en els càmpings disminueix un 33,8% interanual. Cal tenir present l'efecte Setmana Santa, atès que aquest any s'ha celebrat al mes d’abril i al 2016 es va celebrar al març.

L'Enquesta d'ocupació en càmpings és una de les principals fonts estadístiques per mesurar l'activitat turística, tant des del punt de vista de l'oferta com de la demanda. És una operació que realitza mensualment l'INE i que, per a Catalunya, proporciona informació trimestral sobre els viatgers, les pernoctacions i el grau d'ocupació dels càmpings. L'Idescat fa una explotació d'aquestes variables segons l'origen dels viatgers i la categoria de l'establiment i per marques turístiques.

A partir del gener del 2015 s'apliquen dues modificacions en les marques turístiques, aprovades per l'Agència Catalana de Turisme. Les comarques del Vallès Oriental i del Vallès Occidental, que fins al desembre del 2014 formaven part de la marca Catalunya Central passen a formar part de la marca Costa Barcelona. A més, la marca Catalunya Central passa a denominar-se Paisatges Barcelona.

D'aquesta manera, Catalunya es divideix en nou marques turístiques: Barcelona, Costa Brava, Costa Daurada, Costa Barcelona, Paisatges Barcelona, Pirineus, Terres de LLeida, Terres de l'Ebre i Val d'Aran.

Dades bàsiques

  • Twitter
  • Facebook
  • Google+
  • LinkedIn
  • Menéame
  • Digg

Compartiu aquesta adreça: https://idescat.cat/n2628

Sou aquí:

  • Novetats
  • Estadística de l'activitat en càmpings (TURCAM). I/2017