Saltar al contingut principal

Definició de conceptes

Índex de vendes en grans superfícies (IVGS)
Indicador que permet conèixer l'evolució de les vendes en les grans àrees comercials no especialitzades, amb superfície de venda de més de 2.500 metres quadrats.

Aspectes metodològics

L'índex de vendes en grans superfícies és un indicador que permet fer el seguiment d'un subsector comercial molt dinàmic, el de les grans superfícies no especialitzades. Els resultats s'obtenen a partir d'informació exhaustiva de totes les grans superfícies no especialitzades en funcionament a Catalunya.

Per grans superfícies s'entén aquells establiments comercials amb una superfície de venda superior a 2.500 metres quadrats. En aquests moments s'inclouen uns seixanta establiments. La facturació es desagrega segons si són productes alimentaris o altres.

L'INE computa un índex de vendes en grans superfícies per al conjunt de l'Estat, però dissenyat amb una metodologia diferent, ja que l'INE inclou tant les grans superfícies no especialitzades com les especialitzades. Això fa que la comparabilitat dels resultats no sempre es pugui fer de forma directa.

L'any base de l'índex és el 2015. S'han calculat retrospectivament amb la nova base tota la sèrie disponible des de gener del 1995.